Az American is elhalaszthatja Airbus A350-eseinek átvételét, hogy összehangolja a gépek érkezését és így könnyítse az üzemeltetést. Nem mellesleg pénzügyileg is jobban járhatnak.

A Flightglobal beszámolója szerint az American Airlines hasonló cipőben jár, mint a United, egy korábbi megrendelés miatt fáj most a feje, de a dallasiak egy megörökölt vétellel hadakoznak éppen. Az American a US Airways-zel vált eggyé még 2013-ban, és ezzel megörökölte a géprendeléseket is, köztük a 2007-ben leadott A350 rendelést is.

A dallasi székhelyű Americannak jelenleg 22 darab A350-900-asra van szerződése Toulouse-zal, de Doug Parker vezérigazgató szerint a rendelés így semmiképpen nem tartható. Vagy nagyobbra kell cserélniük a 900-as verziókat, vagy valami mást kell kitalálni a helyzet megoldásához. Hozzátette, hogy jelenleg is tárgyalnak erről az Airbus illetékeseivel.

Fotó: Airbus Industries

A Flightglobal felidézte, hogy hasonló a dilemma sújtotta a Unitedet is, akik 35 darabos A350-1000-re szóló megrendeléssel rendelkeznek. A légicég állítása szerint ha ezeket szétosztják a gyűjtő-elosztó központjaik között, akkor elég nehézkes lenne a hatékony üzemelés, emiatt felmerült a megrendelés lemondása is. A United aztán végül úgy döntött, hogy az ezres A350-esek helyett 900-asokat kér, de nem 35-öt, hanem 45-öt,az első gépek leszállítását pedig három évvel elhalasztották.

A Flightglobal szerint az American Airlines is hasonló lépésre kényszerülhet, bár a 900-as verziókat nem valószínű, hogy 800-asra cserélnék, mivel ezt a verziót végül nem gyártja az Airbus. A plusz gépek megrendelése és az elsők forgalomba állításának elhalasztása viszont benne lehet a pakliban. A szerződés szerint az első példányok 2020 végén érkeznének meg, viszont a Boeing 777-200-asok cseréje csak később lehet időszerű.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az American egyébként sem először tolta el az A350-esek érkezését, először 2016-ban változtatták 2018-ra az átvételt, majd idén áprilisban már 2020 végi leszállításról egyeztek meg a gyártóval. Ezek a lépések azonban nem a flotta üzemeltetése miatt voltak szükségesek, hanem a tőkeberuházások (CAPEX) elhalasztása miatt.