Megérkezett a Cathay Pacific első Airbus A350-ese a hongkongi reptérre, és aki végigsétál a gép belsejében, azt fogja látni, hogy számos kényelmi felszerelés javítja az utas komfortot, így többek között állítható fejpárnák, tároló helyek az okoskütyüknek, illetve a Cathay Pacific történetében először, internet hozzáférés. És ez még csak a jéghegy csúcsa.
Az Emirates nagy visszalépése: törölték az A350-eseket
Megvan az FAA-EASA légialkalmassági a CFM hajtóműves A320neóra
Amennyiben a légitársaság sajtóközleményéről lehámozzuk az ilyenkor jellemző PR-burkot, azt találjuk, hogy a kialakítás elsődleges célja a hosszabb utak folyamán az utasok számára azon feltételek megteremtése, melyek kedveznek a pihenésnek, megfelelőek a repülés közbeni szórakozásnak, és optimális kihasználását biztosítják a rendelkezésre álló térnek, akár dolgozni, akár kikapcsolódni szeretne az ember.
Annyi biztos, hogy az extraszéles törzs térérzetre is több komfortot tud nyújtani, mint amit a kisebb gépek esetében tapasztalhatunk, és az olyan passzív kényelmi tényezők, mint a csendes belső tér, illetve a hagyományos repülőgépekénél jóval nagyobb, „panorámaablakok” további pluszt nyújtanak a repülés folyamán.
Fontos információ, hogy a harmonikus belső megjelenésen az a Tangerine tervező csapat dolgozott, mely korábban besegített a British Airways-nek és az Asiana Airlines-nak is, de ugyanígy a földi utazásban is jelen vannak a koncepciói, például a Heathrow Express esetében.
Ám nem minden a Tangerine által megálmodott ázsiai tradicionális minimalizmus, hiszen fontosak az aktív kényelmi felszerelések is, de ezek egy része csak a drágább jegyek vásárlóinak járnak, ugyanakkor a ledes hangulatvilágítást, illetve a megszokottnál nagyobb méretű poggyásztartókat a turistaosztály utasai is élvezhetik.
Sőt, minden ülés kapott érintőképernyős HD kivetítőt, csatlakozóaljzatot, illetve USB-portot, így számtalan eszköz használható repülés közben arra, hogy a hosszú órák folyamán óhatatlanul kialakuló unalomérzetet száműzhessék az utasok.
A Cathay Pacific új Airbus A350-900 típusú gépe június 1-én lép szolgálatba, mint első darabja annak a 48 darabos flottának, amit a társaság megrendelt a gyártótól. Érdemes tudni róla, hogy a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel a gép a legcsendesebb ebben a kategóriában, mindemellett 25 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethető, mint versenytársai.
Van azonban némi homokszem a gépezetben, amiről nemrégiben oldalunkon is írtunk, hiszen az alvállalkozók elég szűk keresztmetszetet jelentenek az A350-es gyártási folyamatában, így a termelés felpörgetése nehézségekbe ütközik.