Információk szerint az IAG légitársasági holding új, hosszú távú fapados járatokat működtető leánycége az Iberia Express bázisán jöhet létre, annak anyavállalata, az Iberia két A330-asát kapnák meg repülőszemélyzettel együtt, csak a légiutas-kísérőket biztosítaná a „kistestvér”.

Amint arról az AIRportal.hu is már beszámolt, a többek között a British Airways és az Iberia légitársaságokat működtető holdingvállalat, az IAG is azt tervezi, hogy belép a hosszú távú fapados járatok piacára.

A ch.aviation.com portál egy spanyol repülős honlapra hivatkozva most arról ír, hogy a holding véglegesítette a megvalósítás részleteit.

Az új vállalkozás alapja az európai járatokat üzemeltető Iberia Express volna, amely anyacége, az Iberia két darab Airbus A330-asát kapná meg, pilótákkal együtt. A légiutas-kísérőket az Iberia Express adná.

Az Iberia egyik A330-300-asa. Nem tudni, hogy ha igazak a hírek, az Iberia Express ezt a típusváltozatot kapná-e meg az anyavállalatától, vagy a kisebb -200-ast (Fotó: Iberia) | © AIRportal.hu

Az Iberia egyik A330-300-asa. Nem tudni, hogy ha igazak a hírek, az Iberia Express ezt a típusváltozatot kapná-e meg az anyavállalatától, vagy a kisebb -200-ast (Fotó: Iberia)

Az eddig ismert volt, hogy az IAG tervei szerint az új hosszú távú fapados járatok kiindulópontja Barcelona volna, a célállomások között szerepelhet Los Angeles, San Francisco, Buenos Aires, Santiago de Chile, Havanna és Tokió. Az üzem akár már idén júniusban elindulhat az eddigi hírek alapján.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új információkra reagálva az IAG annyit közölt, hogy még nem született végleges döntés ez ügyben.

Az Iberia Express 2012 tavaszán kezdte meg működését, részeként az IAG költségcsökkentő programjának: a félig-meddig fapados spanyol leánycég az Iberia európai járathálózatán hatékonyabb működést célzott meg.