Péntek óta súlyos informatikai problémával küzd a British Airways, ezért a légitársaság törölte a heathrow-i összes rövid- és közepes távú járatát szombat délelőtt, köztük a budapestieket is.
Egy kiterjedt és súlyos informatikai probléma miatt a British Airways útvonalhálózatában már pénteken is hatalmas késések alakultak ki, a hibát szombatra sem sikerült kiküszöbölni, ezért a brit légitársaság törölte a heathrow-i összes rövid- és közepes távú járatát legalább szombat délig.
A Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint a légitársaság nem indította el szombaton a Budapest és London közötti BA 865-ös járatát, amelynek a menetrend szerint 07:20-kor kellett volna felszállnia Ferihegyről. Nem közlekedik a BA 868 számú járat sem, amelynek 11:35-kor kellene megérkeznie Heathrowról, így nem közlekedik a visszafelé induló BA 869-es párja sem. A 21 óra 55-kor érkező BA 870-es számú járatot is törölték a délutáni órákban a bud.hu járatinformációs oldala szerint.
Az informatikai problémák a légitársaság honlapjának működése mellett a belső rendszereket is érintik, így akadozik az utasfelvétel (check-in), a személyzet beosztásáért és az állóhelyek kiosztásáért felelős hálózatok működése is.
A cég a hosszútávú járatait megpróbálja elindítani, azonban a rövidtávú járatokról ezekre átszálló utasokat így is érinti az üzemzavar.
Minderről a légitársaság honlapján megjelent ugyan egy rövid tájékoztatás, de a közösségi média csatornákon (Twitter, Facebook) semmilyen információt nem közölt a cég.
A British Airways közlése szerint nem hekkertámadás okozta a gondokat.
A londoni Gatwick és City repülőterekről induló járatokat nem érintik a törlések.
A Heathrow légikikötő üzemeltetője arra hívta fel az utasok figyelmét, hogy a reptérre történő indulás előtt ellenőrizzék a járatuk státuszát.
There is ongoing disruption this morning due to @British_Airways technical issues which we are supporting them to resolve.
We request that passengers check the status of their flight with their airline before travelling to the airport. We apologise for any inconvenience caused.
— Heathrow Airport (@HeathrowAirport) February 26, 2022