Röviddel a felszállást követően lakott területre zuhant az Air India Ahmadábádból London-Gatwickre tartó, AI 171-es számú járatát teljesítő Boeing 787-8 Dreamliner. A legfrissebb híreink a katasztrófáról itt érhetők el!

Az átlagosan 9 óra repülési idővel közlekedő járatot a légitársaság 2013-ban gyártott, VT-ANB lajstromjelű, GE hajtóművekkel felszerelt Boeing 787-8-asa teljesítette.

A járat Gudzsarát állam legnagyobb városában a repülőtér 23-as jelű futópályáról hajtotta végre a felszállást, és bár az első ADSB-adatok hiányosak voltak, kiderült, hogy a Dreamliner a futópálya teljes hosszát használta.

Az esemény időpontjában a szél 250 fokról és 6-7 csomóval fújt, a vízszintes látás 6 kilométer, a hőmérséklet 36 Celsius fok volt.

Sajtóinformációk szerint a repülőgép a futópálya végétől mintegy másfél kilométerre, egy orvostanhallgatók számára fenntartott kollégiumra zuhant.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A helyszíni felvételeken látható, ahogy a Boeing 787-es közvetlenül a felszállás után kiengedett futóművekkel alacsonyan repül, de nem tud megfelelően emelkedni, egyre növekvő állásszöggel veszít a magasságából, majd a lakott területen a földnek ütközik.

Ezt követően robbanás és fekete füst látható a felvételeken. A hatóság előzetes közlése szerint a pilóták a felszállás után nem sokkal veszélyhelyzetet jelentettek, de azután megszakadt velük a kommunikáció.

Az Air India később közölte, hogy a 12 fős személyzetet is beleértve a fedélzeten összesen 242 fő tartózkodott, az utasok közül 169 indiai, 53 brit, 1 kanadai és 7 portugál állampolgár, valamint hogy a helyszínről a sérülteket kórházba szállították.

Később a helyi hatóságok azt közölték, hogy a fedélzeten tartózkodók közül egyetlen brit állampolgárságú utas élte túl a katasztrófát, az érintett épületekből viszont több tucat sérültet szállítottak kórházba.

Ez volt a típus első halálos katasztrófája a 2011-ben történt forgalomba állítás óta.

A járat útvonala a Flightradar24.com radarképén.