Túlfutott a fehérorosz Rada Airlines EW-450TR lajstromjelű Iljusin Il-62MGr típusú repülőgépe Khartoum repülőterén. 

A négyhajtóműves szovjet gyártású áruszállító repülőgép a leszállást követően futott túl a szudáni Khartoum polgári repülőterén.

A repülőgép az első hírek szerint a futópálya végén jobbra elhagyta a pálya szilárd burkolatát.

Az Il-62-es az internetre felkerült fotók szerint a pálya vége után, a pálya középvonalától jobbra állt meg homokos/földes talajon.

A baleset során személyi sérülés nem történt, de nem volt ismert, hogy a repülőgépben milyen fokú károk keletkeztek. Később a légitársaság azt közölte, hogy a repülőgép sem sérült meg, továbbra is repülőképes.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A balesetet szenvedett repülőgép a szovjet gyártású, négyhajtóműves Iljusin Il-62 típus utolsó polgári üzemeltetésű példánya.

A fehérorosz Rada Airlines 2015 ősze óta üzemelteti a repülőgépet, ez az egyetlen repülőgépük. Az EW-450TR lajstromjelű repülőgépen 3,45 méter x 2 méteres nagy cargoajtót alakítottak ki, így nem csak ömlesztett, hanem palettákra csomagolt áru szállítására is képes.

Bár a repülőgép üzemanyag-fogyasztása magasabb volt a hasonló kapacitású és korú (pl A300) nyugati típusoknál, a maximális 40 tonnás rakománnyal is 6200 kilométeres távolságra képes repülni, üresen pedig akár 11200 kilométerre is elrepült a 170 tonnás maximális felszállótömegű gép.

Az EW-450TR lajstromjelű, Iljusin Il-62M típusú repülőgépet az internetes adatbázisok szerint 1985 októberében gyártották, korábban az Interflug, majd az Aeroflot, az Abakan-Avia, az Uzbekistan Airways, az Panaf Airways, majd a KAPO Avia üzemeltette, mielőtt a Rada Airlineshez került volna.

A repülőgépet közel 10 éven keresztül üzemeltette az orosz KAPO Avia üzemeltette, majd amikor a légitársaság beszüntette működését, a repülőgép átkerült a fehérorosz céghez. Az Il-62-es az utóbbi években több nyugat- és közép-európai repülőtéren is megfordult.