Újabb vevőt hódított magának a Boeing Business Jets 737 MAX-8 programja, miután a Comlux is megrendelést adott le a 737-es típuscsalád legújabb generációján alapuló üzleti gépre. A svájci VIP légitársaság két 737 MAX-8-ast rendelt, amelynek fedélzetét saját cége, a Comlux America fogja exkluzív mód kiépíteni.
Panoráma ablak a BBJ Boeingekhez
Véglegesítette 737 MAX-8 koncepcióját a Boeing
A Boeing által még csak idén áprilisban útjára indított BBJ 737 MAX-8 program ezúttal Dubajban kapott újabb lendületet, a Comlux légitársaság megrendelésével. A szerződés értékét nem közölték a felek, és a választott típus listaára sem publikus egyelőre, de irányadóként érdemes megjegyezni, hogy egy hagyományos 737 MAX-8-ast 106.9 millió dollárért árulnak a Boeingnél. A BBJ szériák viszont jóval drágábbak lehetnek, mert teljesítményük és felszereltségük is túlszárnyalja a légitársaságoknak készülő példányokét.
Különösen, ha a végszerelő sorról való legördülést és a berepülés lefolytatását követően a belső kialakításra a Comlux America veszi át a gépet, mint ahogy az most, jelen szerződés esetében is történni fog. A Comlux ugyanis saját fedélzetépítő céggel is rendelkezik, és a Boeing akkreditált BBJ partnereként végzi az amerikai gyártótól érkező gépek fedélzetének speciális igényű felszerelését.
Miután még maga a 737 MAX-8-as is fejlesztés alatt áll, a BBJ 737 MAX-8 teljesítmény adatairól csak annyit lehet tudni, amennyit a Boeing tavasszal közre adott. Ennek alapján a 737 MAX-8-as BBJ változata 11,713 kilométeres hatótáv teljesítménnyel bír majd, amely csaknem másfél ezer kilométerrel tesz túl az elődmodell, a 737-800NG-n (Next Generation) alapuló BBJ-2-es képességén.
Richard Gaona, a Comlux Aviation elnök-vezérigazgatója is elsősorban a típus ezen jellemzőjét emelte ki nyilatkozatában. Ügyfeleik igényeit szem előtt tartva szerinte a BBJ MAX-8-as nagy hatótávja különösen fontos és előnyös számukra. Már csak azért is, mivel a közel-keleti térségből gyakorta bérelnek hosszú távú járatokra Comlux gépeket.
A típus másik kiemelkedő előnye, a 787-es Dreamlinerről is ismerős kabinnyomás szabályozó-, és légkondicionáló rendszer, amely alacsonyabb (kb. 1900 méteres) magasságnak megfelelő szinten képes tartani a belső levegőt. Ami pedig a hosszú, interkontinentális járatokon kedvezően hat az emberi szervezet közérzetére.
A Comlux egyelőre nem közölte, hogy mikortól készül átvenni BBJ 737 MAX-8 gépeit. Az első BBJ MAX várhatóan a légitársasági változat 2017-re tervezett forgalomba bocsátását követő évben, 2018-ban kerülhet megrendelőjéhez, de tudni kell, hogy a BBJ-k elkészülte és átadása korántsem szokott megegyezni a szolgálatba állásuk idejével, mivel van, hogy hosszú-hosszú hónapokig dolgoznak a megrendelő igényei szerinti kabinbelső kialakításán az arra szakosodott cégek.
BBJ 737 MAX-8-asra eddig egyetlen a nyilvánosság számára is bejelentett megrendelés érkezett a Comlux előtt. Azt áprilisban, a program indításával egyidejűleg közölte a Boeing, de a vevő nevét, annak kérésére máig titok fedi.
A Comlux flottája most először fog BBJ 737-est üzemeltetni. A légitársaság jelenleg Airbus Corporate Jets (ACJ), Bombardier, Dassault és Embraer gyártmányokkal áll utasai rendelkezésére, illetőleg van egy Boeing is, de az nem a 737-es, hanem a nagyobb, 767-es családból származik. Rendelés alatt áll továbbá két darab Szuhoj Superjet 100-as is.