Február kilencedike óta nem repül az orosz Volga-Dnepr csoport brit leánycége, a Cargo Logic Air (CLA), a cég a csőd szélén állhat, bár hivatalosan még nem jelentették ezt be, honlapjukon sincs semmilyen ezzel kapcsolatos közlés.
A vállalat ügyeire rálátó, meg nem nevezett források a Cargo Facts szaklapnak azt nyilatkozták, hogy az elmúlt napokban több mint száz munkavállalójának felmondott a légitársaság.
A légitársaság február 9-e óta nem üzemeltetett egyetlen menetrend szerinti és charter járatot sem.
Frissítés: A légitársaság február 27-én közleményében elismerte, hogy felfüggesztette működését, a kialakult helyzetért a kínai koronavírus miatti drasztikus kereslet-visszaesést okolja.
A lap arról is beszámolt, hogy a légitársaság kereskedelmi járatokhoz szükséges működési engedélyét (Operating License – OL) a brit polgári légügyi hatóság visszavonja a vállalat finanszírozási problémái miatt.
A The Load Star áruszállítással foglalkozó szaklap arról is beszámolt, hogy meg nem erősített iparági értesülések szerint a légitársaság működését azt követően függesztették fel, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) súlyos, a repülésbiztonságra nézve is kockázatokat jelentő eltérést tárt fel a szabályoktól a cégnél.
Mindennek azonban egyelőre ellentmond, hogy a brit CAA nyilvánosan elérhető nyilvántartásaiból (még) nem törölték a Cargo Logic Airt, és a Load Starral a CAA azt közölte, hogy a CLA jelenleg is érvényes működési engedéllyel (OL) és légi üzemeltetői engedéllyel (AOC) rendelkezik. A hatóság elzárkózott a cég ügyeinek további kommentálásától.
Amint arról még tavaly novemberben beszámoltunk, a légitársaság pénzügyi gondjai és a romló piaci kilátások miatt a flottája megfelezéséről döntött, valamint a saját menetrend szerinti és cargo-charter járatok üzemeltetéséről áttért a kapacitásai wet-lease alapú értékesítésére.
A Cargo Facts beszámolt arról is, hogy a CLA egyik Boeing 747-400F repülőgépét éppen a napokban vette át a Cargolux.