Szűkszavú közleményben jelentette be a Monarch márkanevet megvásárló befektető, hogy a brit szabadidős légitársaság újraindítására tett kísérletet egyelőre felfüggesztik.
A céghez tartozó weboldalon megjelent rövid közlésben az igazgatótanács „hatalmas sajnálatát” fejezte ki amiatt, hogy meg kell állítaniuk a Monarch újraindítási folyamatát.
Ennek okaként azt jelölték meg, hogy az elmúlt két hétben a vártnál gyorsabban fogyott el az induláshoz kapott finanszírozás.
A cég elmúlt hetekben igen aktív, még a leendő repülőgép-festést is bemutató Twitter (X) fiókjában egy kitűzött poszt jelent meg, hogy az ottani hozzászólásokat nem is figyelik, a weboldalukon történik mindenfajta kommunikáció a továbbiakban.
Ott pedig csak az alábbi rövid közlés érhető el, amelyben még azt írják, hogy folytatják a befektetőkeresést, de rövid távon nincs lehetőség az előrelépésre, így a légitársaság újraindítására.
A kezdeményezés eszerint egy óriási blöff volt, vagy a színfalak mögött a lehetséges befektető kihátrált az üzletből.
Amint korábban megírtuk, a céget egy Luton-közeli székhelyszolgáltatóhoz jegyezték be, a brit hatósághoz pedig még nem nyújtott be Légi Üzemeltetői Engedély (AOC) iránti kérelmet.
Az Egyesült Királyság egykor ötödik legnagyobb, főként charter- és menetrend szerinti szabadidős járatok teljesítésével foglalkozó, az utolsó éveiben folyamatosan pénzügyi gondokkal küzdő légitársasága 2017. október 2-án jelentett csődöt, valamint azonnali hatállyal leállította járatait és a jegyértékesítést. Mintegy 110 ezer utasa ragadt külföldön, akiket a brit hatóság által szervezett charterekkel szállítottak haza.
Az 1967-ben alapított Monarch Airlines lutoni bázissal működött, a leállás előtt 35 darab Airbus A320-as családba tartozó repülőgépet (10 db A320, 25 db A321) és egy darab Boeing 737-est üzemeltetett, de korábban számos klasszikus, szélestörzsű típus is repült a flottájában. A légitársaság a megszűnése előtt 35 darab új generációs Boeing 737 MAX 8 repülőgépre rendelkezett kötelező érvényű megrendeléssel.