Jelentős fejlesztést hajt végre az Air New Zealand az észak-amerikai piacon: 2020 októberétől közvetlen járatot nyit Aucklandből New Yorkba. A járathoz szükséges kapacitás, valamint a kis piaci igény miatt viszont megszűnik a jelenleg Los Angelesen át Londonba közlekedő szöcskejárat.

A mintegy 18 órás repülési idejével a 2020 októberében megnyíló, hetente háromszor, Boeing 787-9-essel közlekedő Auckland–New York járat a világ leghosszabbjainak egyike lesz.

Ezzel új szereplő jelenik meg az ultrahosszú járatok piacán. Az Air New Zealand azért a középső Dreamliner-változatot használja majd, mert a flottában megtalálható, londoni leszállással közlekedő szöcskejáratot teljesítő Boeing 777-esek teljes terheléssel nem alkalmasak a feladatra.

A légitársaság közlése szerint a közvetlen járatra a két kontinens közötti, egyre gyorsabban növekvő piaci igény kielégítése miatt van szükség.

Ezzel párhuzamosan meg kellett hozniuk az Auckland–Los Angeles–London járat szintén 2020 októberi megszüntetéséről szóló döntést is. Jeff McDowall megbízott vezérigazgató ennek kapcsán elmondta, hiába játszott fontos szerepet a cég életében az útvonal, és vált ikonikussá, a jobb lehetőségekkel bíró piacokra kell fókuszálni, a hosszú távú növekedés és profit elérése érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Air New Zealand

Hozzátette, az Air New Zealand akkor tudja a legjobb teljesítményt nyújtani, ha közvetlen járatokat üzemeltet az adott úticélok és bázisa között, a most újragondolt menetrend teljesen a csendes-óceáni térség növekvő piacához igazodik.

Új-Zéland minden évben egyre több turistát fogad, a növekedés főleg Észak-Amerika irányából érezhető, ezt mutatja a 2018. november végén megnyitott chicagói járat várakozásokon felüli teljesítménye is. New York ennél is nagyobb lehetőségeket hordoz magában, amelyeket jó ideje szeretne már kihasználni az Air New Zealand.

Ehhez viszont szükség van az amúgy is telített Atlanti-piacról való kivonulásra, ami felszabadítja a szükséges kapacitást, hogy az új ambíciók valósággá válhassanak – emelte ki McDowall.

Ebben segítségükre lesz még a Star Alliance légiszövetségen belüli legfőbb amerikai partnerük, a United Airlines, amely a New York-i Newark-Liberty nemzetközi repülőtéren kedvező csatlakozási lehetőségeket kínál az utasoknak mind további nemzetközi járataira, mind belföldi célállomásaira.

A közvetlen New York-i járatra hamarosan megkezdődik a jegyek értékesítése, már csak a hivatalos hatósági jóváhagyásnak, valamint a le- és felszállási résidőkre vonatkozó visszaigazolásnak kell megérkeznie.

Az utasok hét százaléka számára nem éri meg fenntartani egy járatot

A Los Angeles érintésével Londonba közlekedő, 2020 októberével bezárandó járat 1982-es indulása óta a légitársaság egyik legfontosabb, sokáig jól jövedelmező útvonala volt.

Az utóbbi években a Los Angeles—London járaton is repülő Boeing 777-es (Fotó: Air New Zealand)

A piaci igények azonban a lehetőségekkel párhuzamosan megváltoztak, mára Új-Zélandról kétszer annyi módon lehet eljutni Londonba, mint tíz évvel ezelőtt. 2018-ban ennek hatására már csak az utasok hét százaléka választotta a Los Angelesen keresztüli összeköttetést.

A cégvezető szerint ugyanakkor nehéz volt meghozni a bezárásról szóló döntést, tekintettel a keményen dolgozó csapatra, akiknek munkája révén az egész nemzetközi hálózatukban a legmagasabbra értékelt útvonal lett a londoni.

A Los Angelesen át közlekedő londoni járat megszűnésével bezárják a Heathrow reptéren eddig működő személyzet-bázist is, ahol jelenleg 130 ember dolgozik. Számukra igyekeznek új munkalehetőségeket találni akár házon belül, akár partner légitársaságoknál.

Más a helyzet a Hammersmith-ben működő értékesítési irodával, ahonnan elbocsájtanak ugyan 25 alkalmazottat, de nem zárják be, mert az itt termelt bevételek kétharmada nem kapcsolódik a Los Angeles–London járathoz.