A japán légitársaság 21 darab Boeing 737-8 (MAX 8) repülőgépre szóló megrendelését véglegesítette az amerikai gyártóval.
Az új generációs, CFM LEAP-1B hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsűekkel a JAL-csoport a belföldi és regionális hálózatán repülő, kiöregedő Boeing 737-800-asok leváltását tervezi.
A megrendelt példányok átadása 2026-ban kezdődik.

A 737 MAX nagyobb hatótávolságot biztosít majd a JAL számára, valamint 15 százalékkal csökkenti az üzemanyag-felhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást az előd típushoz képest. Emellett a 737 MAX lényegesen kisebb zajterhelést okoz.
A 737 MAX-ból 50-nél több légitársaság több mint 900-at üzemeltet világszerte, a típus példányai 2020 vége óta összesen 1,4 millió járatot és 3,5 millió repült órát teljesítettek.