A Boeing legutóbbi piaci előrejelzése szerint az európai diszkont légitársaságok a következő húsz évben ezermilliárd dollárt költhetnek új gépekre.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company

Az amerikaiak szerint az öreg kontinens légiársaságainak 2035-ig nagyjából 7500 repülőgépre lesz szüksége, ennek értéke a jelenlegi listaárakon számolna ezeregyszáz-milliárd dollárt tesz ki.

A 2015-ös adatok azt mutatták, hogy az Európába eladott 240 új gép 67 százaléka volt keskenytörzsű, 2035-ig ezek aránya 80 százalékra mehet fel. Ez a Boeingnek akár még rossz hír is lehet, hiszen sokkal kisebb árréssel tud dolgozni a kisebb gépek esetében. Az előrejelzés szerint ez a 80 százaléknyi gép a rendelésállomány értékének felét, mintegy 640 milliárd dollárt teszi ki.

Az újonnan érkező repülőgépek kisebb részét, 43 százalékot az idősödő flotta cseréjére fordíthatják a légitársaságok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépgyártó az utasforgalom alakulására is készített becsléseket, szerintük 6 százalékkos bővülés várható éves szinten 2035-re, ennek folyományaként a profitmarzs a mostani 5 százalék alatti szintről kevéssel 5 százalék fölé kerülhet.

A Boeing alig egy hónapja hasonló mértékű, ezermilliárdos gépbizniszt vizionált a kínai piacra. Mindenesetre beszédes, a gyártó szerint csak Kína fel tud majd szívni annyi új gépet, mint amennyi egész Európában gazdára találhat.

A napokban tette közzé utasforgalmi előrejelzését a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amelyben a szervezet a Boeingénél jóval szerényebb, 2,5 százalékos forgalombővüléssel számoltak Európában. A szervezet még akkor sem lát esélyt ennél jóval nagyobb bővülési rátára, ha a légipiac liberalizációja tovább folytatódik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!