Az Európai Bizottság jogszabály-módosításokat javasol az utasjogok kibővítése és az utazók hatékonyabb tájékoztatása érdekében – tájékoztatott Didier Reynders uniós igazságügyi biztos.

A javaslatok bemutatásakor Didier Reynders kiemelte: az új szabályok elfogadásuk esetén tisztázni fogják a visszatérítésre vonatkozó előírásokat abban az esetben, ha a légijáratokat vagy az átszállásos utazásokat közvetítőn keresztül foglalják le. Célja, hogy az utasok jobban védve legyenek a járattörlésekkel szemben – mondta.

Az új szabályok gördülékenyebbé teszik az utazásokat, különösen ha azok különböző szolgáltatásokat vagy közlekedési módokat foglalnak magukban, biztosítva a jobb és valós idejű tájékoztatást, például a késésekről és a járattörlésekről.

A javasolt módosítások erősebb és egyértelműbb jogokat biztosítanak az utazók számára, és egyértelművé teszik az utazásszervezők kötelezettségeit és felelősségi körét – közölte.

Fotó: AIRportal.hu

A sajtótájékoztatón Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos elmondta: különös figyelmet kell majd fordítani a fogyatékossággal élő vagy csökkent mozgásképességű utasok szükségleteire a közlekedési módok közötti váltás, azaz az átszállás megvalósítása és megkönnyítése, valamint szükség esetén a minőségi segítségnyújtás javítása érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ha egy légitársaság például arra kötelezi a fogyatékossággal élő vagy csökkent mozgásképességű utast, hogy kísérettel utazzon, mert az utasnak segítségre van szüksége ahhoz, hogy megfeleljen a repülésbiztonsági követelményeknek, a légitársaságnak a kísérő személyt díjmentesen kell szállítania, és amennyiben lehetséges, az utas mellett kell ülnie – tájékoztatott. Ez a jog már létezik vasúton, hajón vagy autóbuszon folytatott utazás esetén – emlékeztetett az uniós biztos.

A brüsszeli testület közleménye szerint a jelenlegi szabályok módosítását az tette szükségessé, hogy az elmúlt években jelentősen növekedett az EU-ban repülővel, vonattal, autóbusszal vagy komppal utazók száma, összességében elérve az évi mintegy 13 milliárdot. Az uniós utasjogok hatálya alá tartozók száma a következő években tovább fog növekedni, 2030-ra várhatóan eléri a 15 milliárdot, 2050-ra pedig a közel 20 milliárdot – tették hozzá.