A Budapest Airport egyelőre óvatos optimizmussal tekint a 2010-es esztendőre, az év eleji kedvező forgalmi statisztikák alapján. Ezt Kam Jandu, a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport légiközlekedési igazgatója jelentette ki az Utazás 2010 kiállítás szakmai konferenciáján tartott előadásában. Hozzátette, hogy a budapesti légiforgalom teljesítménye nagymértékben függ a magyar gazdaság egészének helyzetétől.

A Budapest Airport tavaly 8.1 millió utast indított és fogadott és összesen 109 811 gépmozgást, azaz fel- és leszállást regisztráltak. A forgalom 76 %-át tették ki a hagyományos légitársaságok, míg az olcsó vagy fapados szegmens az utasok 24 %-át szállította. A 2009-es évet a légiközlekedés válság jellemezte: az Európai Unióban 5.9 %-kal csökkent a forgalom, a régióban Varsót 12 %-os, Prágát 7.8 %-os míg Bécset 8.3 %-os visszaesés jellemezte a 2009-es esztendőben. Ehhez képest viszonylag jó mutatónak számít, hogy Budapesten „mindössze” 4.1 %-kal esett vissza az utasforgalom.

Ami a 2010-es előrejelzéseket illeti, a Budapest Airport jelenleg 8.22 millió várható utassal számol, amelyből a statisztikai becslés szerint 5.78 millió lesz a hagyományos, 2.03 millió a fapados és 400.000 fő pedig a charter légitársaságok forgalma. Ez egyúttal 70-25-5 %-os forgalom megoszlást jelent az idei évben. Ami az új járatokat illeti: a Malév napi kettőre emeli belgrádi járatainak számát (a járat 2009 decemberi indulása óta hatalmasra nőtt kereslet miatt), A WizzAir heti három járatot indít az olaszországi Forli repülőterére, heti kettőt Pisa-ba és a finnországi Turku-ba. A Germanwings pedig beindítja a hannoveri járatot, heti három géppel.

A nyári menetrendben Visszatér Budapestre az ukrán Aerosvit, amely Budapest és Kijev között biztosít légi összeköttetést és a Carpatair önálló járatként repül Velencébe. Egy sor légitársaság sűríti járatait a nyári menetrendi időszakban, így a Malév hárommal több gépet indít Ammanba, Jordánia fővárosába, többször repül a Malév és a Tarom is Bukarestbe, a Wizzair heti hárommal sűríti a düsseldorfi járatot. Több gép közlekedik Budapest és Milánó között mind a Lufthansa, mind pedig a Malév színeiben, néggyel többször repül hetente Bécsbe az Austrian és végül heti hárommal több lesz a kolozsvári Malév-járatok száma is.

A Budapest Airport egy sor kezdeményezéssel segíti, hogy növekedjen a légiforgalom Ferihegyen. A vállalat továbbra is speciális kedvezményeket kínál az új hosszú távú járatok üzemeltetőinek, akár Észak-Amerikáról, akár a dél-kelet ázsiai térségről, akár az indiai szubkontinensről vagy az emírségekről van szó. Az elmúlt héten a Budapest Airport vezetői négy öböl-menti légitársaság képviselőivel tárgyaltak egy esetleges budapesti járat nyitásáról Abu Dhabiban és Dubaiban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A konferencián az is elhangzott, hogy a Budapest Airport változatlanul részt vesz a turisztikai szakma közös promócióiban és szorgalmazza, hogy az idegenforgalom valamennyi résztvevője (repülőtér, légitársaságok, szállodák, utazási irodák, marketing szervezetek) közösen lépjen fel Magyarország és Budapest idegenforgalmának fejlesztésében és új légijáratok elindításában.
Az idén hatvanéves Ferihegyi repülőtér legfontosabb eseménye a 2 terminálon az új, 40.000 négyzetméteres alapterületű új utasforgalmi csarnok, a SkyCourt (Égi Udvar) átadása, amelynek révén nemzetközi színvonalú kiszolgálást nyújt a repülőtér az utasoknak. Ferihegyen folytatódik a légi teheráru szállítás fejlesztése. Az idei év nyarán adja át a Budapest Airport a Magyar Posta új, ferihegyi légi áru elosztó központját és megkezdődik a 2-es terminál közelében az új cargo bázis fejlesztése is.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!