Öt uniós ország hat repülőtéri utasbiztonsági ellenőr csapata mérte össze tudását a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megtartott II. Nemzetközi Védelmi Ellenőr versenyen. Az egész Európában egyedülálló megmérettetés a Budapest Airport biztonsági igazgatóságának munkatársainak kezdeményezése alapján valósult meg már második alkalommal. A Budapest Airport csapata ismét az egyik legjobb eredményt érte el.
Róma Fiumicino, Nápoly, Prága, Ljubljana és Riga repülőterének legfelkészültebb utasbiztonsági ellenőrei érkeztek Budapestre, hogy összemérjék tudásukat a Budapest Airport ChallengAir névre keresztelt nemzetközi bajnokságán.
A versenyzőknek a repülőtér frissen átadott és a legmodernebb berendezésekkel felszerelt oktatási központjában először szakmai-elméleti felkészültségből kellett számot adni.
Második feladatként a poggyászátvilágító berendezés 100 röntgenképe közül kellett megtalálni azt a húszat, amelyek tiltott vagy a repülés biztonságára veszélyes eszközöket tartalmaztak. Végül szituációs feladatot kellett megoldaniuk a csapatoknak. Itt egy-egy versenyzőnek öt perc alatt kellett sikeresen megtalálnia egy statiszta-utas ruhájában és a poggyászában elrejtett tiltott tárgyakat.
A versenyfeladatok összeállításában és a feladatok sikeres megoldásában a Budapest Airport védelmi szakértői mellett közreműködtek a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság (RRI) Légiközlekedés Védelmi Osztályának vezetői is. A verseny szakmai felügyeletében és a zsűri feladataiban az RRI és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Légügyi Hivatal képviselői vettek részt.
A háromfős csapatokból álló mezőny közül a legeredményesebbnek a római Fiumicino repülőtér munkatársai bizonyultak, a második helyet a Budapest Airport csapata érte el, a harmadik legjobb eredményt pedig a rigai repülőtér ellenőrei érték el.
A védelmi ellenőrök nemzetközi versenye egy házi bajnokságként indult a budapesti repülőtéren három évvel ezelőtt. Szabó István, a Budapest Airport biztonsági igazgatója elmondta, hogy már rögtön az elején kiderült, hogy érdemes lenne egy nemzetközi szintű szakmai versenyt szervezni. Szabó István azt is kiemelte, hogy a repülőterek és a légiközlekedés biztonságát EU-s rendeletek szabályozzák, így mindegyik tagállam repülőterén ugyanazon szigorú szakmai elvek szerint végzik a munkájukat a nemzeti hatóságok felügyelete mellett. „A versenyre valamennyi résztvevő repülőtér legjobbjai jöttek el és részvételükkel is megerősítették, hogy a repülőterek mindent megtesznek az utasok és a légitársaságok biztonsága érdekében.” – tette hozzá.