Címke: Airbus A350 XWB
Az Iberia első XWB-jén debütál A350-900-asok módosított szárnya
Módosított szárny és ajtókeret, illetve új winglet jelenik meg a spanyol légitársaság első A350-esével, a fejlesztéseknek köszönhetően az A350-900-as típus hatótávolsága növekszik, az üzemanyag-fogyasztása pedig csökken.
Átvette első A350-1000-esét a Cathay Pacific
Összesen 20 darabot rendelt a Cathay Pacific az Airbus A350-1000-esből, mellyel ultrahosszú, 17 órás járatokat teljesít majd a légitársaság, elsőként Hong Kongból Washington DC-be.
Jön a megnövelt felszállótömegű és hatótávú A350-1000-es
Megjelent az Airbus termékkatalógusában egy 316 tonnás, legnagyobb felszállótömegű változat is a hosszú A350-esből, amely 5,5 tonnával több terhet szállíthat, vagy 730 kilométerrel távolabbra repülhet az alapverzióhoz képest.
Vizsgálja az Airbus az A350-1000 hatótávnövelését
A Qantas tervezett közvetlen Sydney-London és hasonló, 20 órás járataihoz nem csak az A350-900-as, hanem a hosszabb törzsű változat módosítását is el tudja képzelni az Airbus.
Végleg elmeszelték az Airbust tiltott állami forrásokért
A Világkereskedelmi Szervezet újabb határozata szerint tiltott támogatást kapott az Airbus. A Boeing elleni európai beadványról a következő döntés nemsokára szintén megszületik.
További Boeing-szélestörzsűeket rendelhet a British
Willie Walsh IAG-vezér közlése szerint az Airbus és a Boeing képviselőivel is tárgyaltak, de azt érzékeltette, hogy inkább az amerikai gyártó esélyesebb egy British Airways-megrendelésre szélestörzsű gépekből.
Elkészült az Iberia első A350-esének festése
A repülőgép a híres operaénekes Plácido Domingo nevét viseli majd.
Levegőben az ultrahosszú hatótávú A350-es
A 280 tonnás maximális felszállótömegű A350-900 ULR akár 20 órás, csaknem 18 ezer kilométeres utak megtételére is képes lesz, az első üzemeltető Singapore Airlines közbenső leszállás nélkül repül majd Szingapúr és New York között a típussal.
Lesz regionális A350-es és a Singapore az első üzemeltető
Sokáig csönd volt a regionális utakra optimalizált A350-900-as körül, de most a szingapúri légitársaság bejelentette, hogy első üzemeltetőként már az idén forgalomba állítják ezt a változatot.
Hatalmas gépátvételi hullám kezdődött Kínában
A China Southern és az Air China légitársasági csoportok 2020-ig összesen csaknem négyszáznyolcvan Airbus- és Boeing-gépet vesznek át, miközben megszabadulnak sok régi példánytól is.
Elkészült a Philippine Airlines első A350-900-asának festése
Az Airbus toulouse-i gyárában kigördült a festőhangárból a Philippine Airlines első Airbus A350-900-as repülőgépe.
Nem kell az A330neo az American Airlines-nak
Még vizsgálja az amerikai óriáslégitársaság, hogy mi legyen az A350-esekre szóló megrendeléssel, de az biztos, hogy új generációs A330-ast nem kérnek, valószínűleg inkább még több Boeing 787-est vásárolnak majd.
Elpártolt az utolsó vevő is a legkisebb A350-estől
Konvertálta az Asiana az A350-800-as megrendelését -900-asokra, nyugodtan ejtheti az Airbus a projektet. Eközben a kisebbik A330neo okoz fejfájást, de a gyár szerint nincs nagy kár a nagyobbikkal azonos gyártósor miatt - remélik, később majd lendületet kap a program.
Elkészült a Cathay Pacific első Airbus A350-1000-esének festése
Az A350 XWB nagyobb változatának második üzemeltetője az év közepe táján veheti át első -1000-esét, melyből összesen 20 darabot rendelt meg.
Kigördült az első A350-900 ULR, mely Szingapúrból akár New Yorkig repülhet
Több mint 20 órás járatok teljesítésére is képes lesz az A350-900 ULR, melynek hatótávja csaknem 18 000 kilométer. Az eddig titokban tartott nagyobb wingletek is erre az ultra hosszú hatótávú változatra kerülnek fel. Az első üzemeltető a Singapore Airlines.
Rolls-Royce: Nem lesz gond az A350-esek hajtóműveivel
A Boeing 787-esek Trent 1000-eseinél tapasztalt problémák nem jelennek meg az Airbus A350-esek Trent XWB-hajtóművein a Rolls-Royce szerint, sőt, kimagasló a megbízhatóságuk.
Szombaton már utasokat szállít az első Airbus A350-1000-es
A nagyobb befogadóképességű A350-es indító légitársasága a Qatar Airways, az -1000-es típusváltozat a Doha - London járaton már február 24-én, szombaton kereskedelmi forgalomba áll.
Így repült először a Qatar Airways első A350-1000-ese
Az MSN88 gyártási számú repülőgép repülőgép tavaly december 7-én emelkedett először a levegőbe. Az Airbus kisfilmjében a repülőgép szűzrepülését idézzük fel.
Így készült a Qatar Airways Airbus A350-1000-es repülőgépe
2018. február 20-án adja át ünnepélyesen az Airbus az első kereskedelmi forgalomba álló Airbus A350-1000-est az indító légitársaságnak, a Qatar Airwaysnek. Az Airbus kisfilmje a repülőgép "születéséről".
Idézzük fel az A350-1000-es típus első felszállásának napját
Látványos összefoglaló az Airbus A350-1000 prototípusának 2016. november 24-én végrehajtott szűzrepüléséről.
Az Airbus legnagyobb kéthajtóműves típusának születése
Az Airbus videója az A350-1000-es születéséről a kezdeti összeszereléstől a repülőgéptípus légialkalmassági engedélyeinek megszerzéséig.
Tűrhető veszteség az A380-ason, kérdéses az A319neo sorsa
Még évente hat darab A380-as legyártásánál is elviselhető a veszteség az Airbus vezére szerint, a program iparilag életképes így is. Tom Enders úgy látja, lehet még esélye az A319neo-nak is, a házon belülre kerülő C Series ellenére, az A350-es gyártás 2019-ben fordul nyereségbe.
Airbus A350-1000-eseket is beszerezne A340-esei helyett a Philippine Airlines
A légitársaság sok más céghez hasonlóan modern, kéthajtóműves A350-900-asokra cseréli a kiöregedett, átlagosan tizenhét éves négyhajtóműveseit, de érdeklődnek a hosszabb -1000-es változat iránt is.
Így készült a Qatar Airways Airbus A350-1000-es repülőgépe
Miből lesz a cserebogár?! Pontosabban az első kereskedelmi forgalomba álló Airbus A350-1000-es.
Ultrahosszú turnéra indul az A350-1000
Az MSN 065-ös számú példány 12 repülőteret érintő körútján összesen 55 000 kilométert fog megtenni.