Címke: Airbus A321XLR
Megújul az American nagy hatótávú gépeinek üzleti és prémium turista osztálya
A Flagship Suite nevű business székek mellett új prémium turista ülésekkel érkeznek 2024-től az Airbus A321XLR és Boeing 787-9 repülőgépek, emellett a meglévő Boeing 777-300ER-ek fedélzete és a várók berendezése is az új koncepció mentén frissül.
Levegőben az A321XLR, de a forgalomba állítás dátuma bizonytalan
Végrehajtotta első felszállását az Airbus új generációs keskenytörzsű típusának megnövelt hatótávú változata, de a már több mint 500 példányban elkelt A321XLR kiegészítő üzemanyag-tartálya körül továbbra is kérdőjelek vannak.
Csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Hat-kilenc hónappal is tovább tarthat az A321XLR tanúsítása és forgalomba állítása, mert az EU-s hatóság változtatásokat rendelhet el a törzstartály hatékonyabb tűzvédelméhez.
Elkészült az Airbus A321XLR prototípusa
Kigördült a festőhangárból az Airbus A321XLR extra nagy hatótávú, új generációs, keskenytörzsű repülőgép prototípusa az európai gyártó hamburgi telephelyén.
Airbusokkal újítja meg flottáját és elindítja ultrahosszú járatait a Qantas
A Project Sunrise munkanéven emlegetett ultrahosszú járataihoz most meg is rendelte a 12 darab A350-1000-est a légitársaság, jövő évtől pedig a belföldi forgalomban 20 A321XLR és 20 A220-300 váltja a régebbi Boeing 717 és 737 típusokat.
Még ebben a negyedévben végrehajtja szűzrepülését az A321XLR
Az Airbus hamburgi üzemében kapták lencsevégre a megnövelt maximális felszállótömegű, extra nagy hatótávú A321XLR első példányát, amelyre már a hajtóműveket is felszerelték.
Nyolcvan neót rendelt a szingapúri BOC Aviation lízingcég
Az Airbus 2027 és 2029 között adja át a megrendelt példányokat.
Huszonhat Airbus A321XLR-t állít forgalomba az Air Canada
A kanadai légitársaság hat darab extra nagy hatótávú A321XLR megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval, emellett még húsz példányt lízingcégeken keresztül szerez be.
Tisztán alternatív üzemanyaggal is működik az A320neók továbbfejlesztett hajtóműve
Sikeresnek minősítette a Pratt & Whitney a GTF Advantage hajtómű hígítás nélkül fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztjeit.
Hatvan keskenytörzsű gépre szerződött az Airbus és az ACG lízingcég
Nagy megállapodással zárja az Airbus a 2021-es évet, a japán hátterű Aviation Capital Grouppal (ACG) összesen hatvan keskenytörzsű repülőgép megrendeléséről írtak alá szándéknyilatkozatot.
Airbusok váltják a Boeingeket a Qantas keskenytörzsű flottájában
Újabb fontos megrendelést nyert el az Airbus, az európai gyártó termékeivel cseréli le a Qantas a kiöregedő Boeing 737-eseket.
Elkészült az A321XLR prototípusának összeszerelésével az Airbus
Az Airbus hamburgi üzemében összeszerelték a megnövelt maximális felszállótömegű, extra nagy hatótávú A321XLR első példányát.
Továbbfejlesztett hajtóművet kínál az A320neo családhoz a Pratt & Whitney
A GTF Advantage 2024 januárjától érhető el, takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható üzemanyagokkal is.
A Geven üléseit választotta húsz A321XLR gépéhez a Wizz Air
Az olasz ülésgyártó ultrakönnyű Super Eco üléseivel rendezik majd be a légitársaság húsz extra nagy hatótávú Airbus-repülőgépét.
Megvan az első A350F-rendelés, áruszállítóvá alakíttat 777-eseket az Emirates
A Dubai Airshow második napján is az Airbus szerezte a nagyobb üzleteket, a Boeing két 777F vevőjét hozta nyilvánosságra, és kiöregedett 767-300-asok áruszállítóvá alakítására szerződött, az ATR típusai pedig modernebb hajtóműveket kapnak.
Óriási megrendelést adott Airbus-gépekre a Wizz tulajdonosa
A dubaji légiszalonon 255 A321neóra kötött szerződést az Indigo Partners, ebből a magyar hátterű fapados 75 sztenderd változatú mellett 27 nagy hatótávút is kap.
Átvette A321neóját a típus első chilei üzemeltetője
A fapados Sky lett Dél-Amerikában az első, amely üzembe állította az Airbus A321neo sűrűbb székezésű változatát.
Elkezdte az első A321XLR törzs összeszerelését az Airbus
Az Airbus megkezdte a Saint-Nazaire-ben működő gyáregységében az első A321XLR orr-részének és szárnytő előtti törzselemeinek összeszerelését.
Elkészültek az első A321XLR orr-részének szerkezeti elemei
A Stelia Aerospace átadta az Airbusnak az első A321XLR orr-részének szerkezeti elemeit.
Megreformálná gyártási folyamatait a Boeing
A gyártási technológiák átalakítása miatt késik a 757-es utód a vezérigazgató szerint, aki már 10 éve megszüntette volna a 747-es típust, és nem gondolja, hogy lemaradtak volna az Airbus mögött.
Sem a Boeing 737 MAX, sem az A321XLR nem kell a Qatarnak
Akbar Al-Baker cégvezér szerint az A380-as forgalomba állítása a légitársaság legnagyobb hibája volt, ám az A350-es esetleges áruszállító változata nagyon is vonzó lenne.
Elővette a toulouse-i modernizált A320- és A321-gyártósor terveit az Airbus
Újra napirendre tűzte az Airbus, hogy a Toulouse-ban az eddig A380-asok gyártására használt csarnokban az A320-család gyártására szolgáló, modernizált gyártósort hozzon létre.
Elkészült az első Airbus A321XLR egyik legfontosabb szerkezeti eleme
A franciaországi Nantes-ban működő Airbus-üzemben elkészült az első A321XLR egyik legfontosabb szerkezeti eleme, az úgynevezett Centre Wing Box.
Elektromos oldalkormányt kap az A320neo típuscsalád
Hírek szerint 2024-re cseréli elektromos vezérlésűre az A320neo típuscsalád oldalkormányát az Airbus, megszüntetve a mechanikus kapcsolatot, emellett több kisebb fejlesztés is lesz.
Aggódik a Boeing az Airbus A321XLR biztonságossága kapcsán
Az Airbus A321neo extra nagy hatótávú változatának üzemanyag-rendszerével kapcsolatos aggályokra figyelmeztette az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget (EASA) a Boeing.