Címke: repülőgép-átadások
Az Airbus 820 repülőgép átadását tervezi idén
Az európai gyártó elérte célkitűzéseit a próbatételnek számító 2024-es évben, a megrendelésállomány erős gyarapodása mellett az összeszerelési ütem növelése, valamint a védelmi és űripari üzletág átalakítása volt a cég fókuszában.
Idén is nehézségekre számít az ellátási láncban az ATR
A turbólégcsavaros regionális típust gyártó francia-olasz vállalat 35 repülőgépet adott át és 56 példányra szerzett megrendelést 2024-ben, az új és használt piacokat is beleértve 16 ügyféllel bővült vevőköre.
Lassítja flottája bővítését a múlt negyedévet mínusszal záró Wizz Air
A low-cost légitársaság 241,1 millió eurós nettó veszteséget jelentett a december 31-én zárult negyedévben az erősödő kereslet ellenére, a Pratt & Whitney hajtóművek problémái még 2-3 évig hatással lesznek, és a cég az évtized végéig tervezett repülőgép-átvételek jelentős részét is elhalasztotta, az egyenletesebb növekedésre hivatkozva.
Késnek a Dreamlinerek, csúszik a 767-esek kivonása az Austriannál
A Boeing 787-9-esek késedelmes átadásai miatt az Austrian Airlines várhatóan elhalasztja megmaradt három 767-300ER repülőgépének kivonását.
Az Airbus megközelítette, az Embraer elérte gépátadási célját tavaly
Megőrizte a világ legnagyobb repülőgépgyártója címet az Airbus 2024-ben, 766 példányt adott át kereskedelmi típusaiból, a Boeing még nem közölt adatot, de a gyártási problémái és a másfél hónapos sztrájk hatásai miatt ennek kevesebb felével zárta az évet, az Embraer viszont elérte a saját célszámát.
Rekordszámú utast várnak a légitársaságok
Az IATA szerint az ellátási láncok súlyos problémái 2025-ben is növelik a légitársaságok költségeit és korlátozzák a növekedést, a fenntartható üzemanyagok kínálata pedig a vártnál lassabban bővül.
Nem indultak újra a Boeing üzemei, az Airbus messze van az átadási céljától
Noha a sztrájk november elején befejeződött az amerikai gyártónál, még mindig nem indult újra a termelés a rentoni és everetti üzemekben, az Airbusnak pedig nagyon bele kell húznia decemberben, hogy elérje az éves gépátadási célját.
Továbbra is nehéz helyzetben van mindkét nagy repülőgépgyártó
Az Airbus 497, a Boeing mindössze 291 kereskedelmi repülőgépet adott át 2024 első kilenc hónapjában, az európai cég viszont több mint kétszer annyi megrendelést szerzett, mint amerikai riválisa.
Az Airbus és a Boeing is gyengébben teljesített a vártnál az első félévben
Az Airbus 323, a Boeing mindössze 175 kereskedelmi repülőgépet adott át 2024 első felében, az európai gyártó értékesítésben is messze felülmúlta amerikai riválisát.
Visszavágta idei gyártási célszámát az Airbus
Az ellátási láncokban tapasztalható problémák miatt az európai gyártó a korábban megcélzott 800 helyett csak 770 repülőgépet tervez átadni idén, az A320neo család gyártása pedig 2026 helyett csak egy évvel később éri el a havi 75 példányt.
Az Airbus nőtt, a Boeing nagyot zuhant az első negyedévben
Az idei első három hónapban a Boeing 83 kereskedelmi repülőgépet adott át, míg az Airbus 142-t, és az értékesítésben is az európai cég teljesített jobban.
Dráguló repjegyekre számít a Ryanair vezére a gépátadások csúszása miatt
Akár tíz százalékkal is nőhet a repülőjegyek ára nyáron Michael O’Leary szerint a Boeing 737-eseik átadásainak késései okozta kapacitáshiány miatt.
Jelentősen növelte eladásait és átadásait az ATR
Közzétette 2023-as eredményeit az ATR: 53 százalékkal több gépet értékesített, és 44 százalékkal többet adott át az előző évhez képest, valamint új ügyfeleket is szerzett.
A biztonság és a minőség lesz a Boeing idei fókuszában a pénzügyi célok helyett
A tavaly 2,2 milliárd dolláros veszteséget termelő amerikai gyártó nem tűz ki célokat a 2024-es átadásokra és a gazdasági teljesítményre, ehelyett a minőség javítására összpontosít.
Növelte átadásait az Embraer a piaci nehézségek ellenére
A brazil gyártó 181 repülőgépet adott át 2023-ban, ami 13 százalékkal haladja meg az előző évit, megrendelésállománya pedig 2018. óta a legmagasabb szintre emelkedett.
Jelentősen növelte átadásait az Embraer az elmúlt negyedévben
A brazil gyártó 43 repülőgépet adott át az idei harmadik negyedévében, ez 30 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest, és több fontos megrendelést is szerzett eközben.
Csúszik az A320neók gyártási ütemének felpörgetése
Fél évvel később érheti el az Airbus a tervezett havi 65 példány átadását a keskenytörzsű típuscsaládjából a beszállítói lánc akadozása miatt.
Airbus vs Boeing – Élénk volt a március a gyártóknál
A járványból való kilábalás jeleként a szokásosnál mozgalmasabb hónapot zárt értékesítés és gépátadás szempontjából mindkét nagy gyártó, de negatívumok is megfigyelhetők.
Airbus vs Boeing – Amerika bekezdett 2022-ben
Az eladások és átadások terén is jobban teljesített az év első hónapjában a Boeing az európai versenytársához képest, a kulcsszereplő mindkettejüknél a Qatar Airways.
Még mindig lemaradásban van a Boeing az Airbushoz képest
Az amerikai repülőgépgyártó a lemondásokkal számolt értékesítési adatokban, valamint az átadásokban sem tudta megelőzni európai versenytársát tavaly, utóbbiban jelentős a lemaradása.
Több mint 600 repülőgépet adott át tavaly az Airbus
Némileg felül is múlta célkitűzését tavaly az Airbus, az európai gyártó 600 gép átadását szerette volna elérni, az év végi hajrában ezt sikerült meghaladnia.
Átadta az Airbus az utolsó A380-ast
Nem sokkal délután fél 5 után csütörtökön felszállt Hamburgból az utolsó elkészült A380-as, az átvevő Emirates Dubajba repüli az óriásgépet. Ezzel lezárult egy fejezet az Airbus történelmében.
Airbus vs Boeing – Bivalyerős novembert zárt az európai gyártó
A dubaji légi szalonnak is köszönhetően az Airbus háromszor annyi gépet adott el múlt hónapban, mint a Boeing, de az átadások továbbra is visszafogottak.
Airbus vs Boeing – Lagymatag októberen vannak túl a gyártók
Az előző hónapokhoz képest a géprendelésekben és átadásokban is visszafogott teljesítmény jellemezte az Airbus és a Boeing működését.
Airbus vs Boeing – Augusztusban az európai gyártó mindenben jobb volt
A nyár utolsó hónapjában az európai gyártó újra több megrendelést kapott amerikai ellenfelénél, és ismét több gépet adott át, eközben a Boeingnél újabb gondot talált a hatóság.