Leghamarabb 2018 első félévének végén, de az is lehet, hogy csak a harmadik negyedévében jut hozzá a portugál TAP az első A330neo-hoz, az új generációs hajtóművekkel szerelt típusváltozat bevezető légitársaságaként. Így végül akár több mint fél éves csúszást is szenvedhet a program.
Elkészült ez első Airbus A330neo
A TAP Portugal lesz az A330neo első üzemeltetője
Frankfurtban, egy Star Alliance-eseményen Fernando Pinto, a TAP portugál légitársaság vezérigazgatója azt mondta: 2018 első félévének végén, de az is lehet, hogy csak a harmadik negyedévében jutnak hozzá első Airbus A330neo-jukhoz – írja a flightglobal.com.
A TAP várakozása szerint leghamarabb jövő júniusban, vagy júliusban vehetik át az új generációs hajtóművekkel felfrissített típusváltozatot. Amint arról az AIRportal.hu is már többször beszámolt, a Rolls-Royce Trent 7000 jelű hajtómű fejlesztésével késésben van a neves brit cég, ez okozza az A330neo program késését.
E mögött a nyilatkozatok szerint nem műszaki okok, hanem a 787-esekre és A350-esekre szállított, új típusú hajtóművek okozta „kumulatív hatás” van, azaz valamiféle gyártási kapacitási hiány.
Eredetileg 2017 végére tervezték a típus forgalomba vezetését, később 2018 tavaszát ígérték. Ám miután kiderült, hogy csak idén „nyár végén” teljesíti szűzfelszállását, ez a határidő is tarthatatlannak tűnt, a berepülési tesztek miatt.
Az Airbus szerint van „mozgásterük” a TAP mint bevezető légitársaság számára való átadási menetrendben. Fernando Pinto most azt közölte, terveik szerint 2018 végéig három darab A330neo-hoz jutnak hozzá. Egyébként a portugál légicég összesen tizennégyet rendelt a nagyobb, -900-as változatból, miután módosította az eredetileg tizenkét A350-900-asra szóló megrendelését.