Csak az International Airlines Groupnak sikerült tovább növelnie utasforgalmát júliusban az egy évvel korábbihoz képest, az Air France-KLM és a Lufthansa is csökkenést mutatott ki legutóbbi statisztikáiban.
Többen repültek az IAG-vel, kevesebben az AF-KLM-mel és a Lufival júniusban
Lufthansa
A legnagyobb csoportnak számító Lufthansa hálózatos légitársaságai 9,2 millió utast szállítottak az év hetedik hónapjában, ez minimálisan, 0,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, a járatok átlagos töltöttsége 1,1 százalékponttal 86,1 százalékra csökkent, miközben a járatszám 7,5 százalékkal volt magasabb.
A csoporton belül csak a Lufthansa szállított kevesebb utast, 6,2 milliós forgalma 2,4 százalékkal marad el a tavalyitól. A Swiss 4,4 százalékkal, az Austrian pedig 5,9 százalékkal növelte utasforgalmát júliusban.
Air France-KLM
Kevesebben utaztak az Air France-KLM-mel is, amely főként a francia sztrájkoknak tudható be: az Air France, a HOP! és a KLM kumulált utasforgalma júliusban 7,5 millió volt, 0,6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A járatok átlagos töltöttsége 0,5 százalékkal 88,5 százalékra csökkent, de ez még mindig a legmagasabb érték a három nagy hálózatos között.
Légitársaságokra bontva az Air France és a HOP! szerepelt rosszabbul, a francia légicégekkel 4,4 százalékkal kevesebben, 4,6 millióan repültek júliusban. Eközben a KLM 6,1 százalékkal javította forgalmát, júliusban kerek 2 millió 900 ezren választották a szálló hollandit.
IAG
Az International Airlines Group volt az egyetlen, amelyik növelni tudta ügyfelei számát a nyár második hónapjában. A British Airways, az Iberia és az Aer Lingus tulajdonosa összesen 9,4 millió utast regisztrált a járatok fedélzetén, 7,1 százalékkal többet, mint tavaly ugyanilyenkor. A társaságnak még a járatok töltöttségét is sikerült javítania, igaz csak 0,1 százalékponttal, így az átlag kerek 84 százalékra módosult.
Az IAG értékesített utas-kilométerben számolja a légitársaságok teljesítményét, ez alapján a British Airways 3,8, az Iberia 5,3, az Aer Lingus pedig 6,3 százalékkal javította teljesítményét.
Az IAG statisztikája azonban némileg pontatlan, mivel az utasszámhoz hozzászámolják a Vueling adatait is, bontásban viszont csak értékesített utas-kilométert adnak meg a diszkont cég forgalmánál.