Csődeljárást kezdeményezett magával szemben a Aigle Azur. A francia légitársaság a tulajdonosok közötti vita és a rossz pénzügyi helyzet miatt csődvédelem alatt működik tovább a következő időszakban, miközben a vezetőség vevőt is keres a cég egy részére vagy egészére.
Az Aigle Azur járatai a csődvédelem alatt változatlanul üzemelnek, az eljárás az utasokat nem érinti.
A légitársaság vevőt keres a cég részvényeinek egy részére, vagy egészére a következő 6-8 hetes időszakban.
A csődeljárás kezdeményezéséről azt követően döntött a vállalat, hogy az egyik kisebbségi tulajdonos, a 19 százalékkal rendelkező Gerard Houa meg akarta puccsolni a cégvezetést, ám ez végül nem sikerült neki.
Az Aigle Azur vezérigazgatója Frantz Yvetin maradt, aki az 59 százalékban tulajdonos kínai HNA Group és a 32 százalékkal rendelkező David Neeleman – aki az USA-beli JetBlue és a brazil Azul alapítójaként ismert – brazil-amerikai befektető bizalmát is élvezi.
Az Aigle Azur légitársaság 1150 munkavállalót alkalmaz, útvonal-hálózata döntő részét a Franciaországot Algériával összekötő járatok teszik ki.
Amint korábban megírtuk, a francia légitársaság pénzügyi nehézségei miatt a flottája megtartásával küszködik, mert lapértesülések szerint a lízingcégek kilátásba helyezték, hogy visszaveszik a légitársaság repülőgépeit.
Az Aigle Azur 11 gépének átlagéletkora 17 év, a flotta gerincét 8 darab Airbus A320-as adja, emellett A319-esek és A330-asok szolgálnak még a cégnél. A légitársaság saját tulajdonú géppel nem rendelkezik, mindegyiket különböző lízingcégektől bérli, egyebek közt a GECAS-szal és az Avolonnal is szerződéses viszonyban áll.