Saját kezdeményezésére csődvédelembe vonult az Avianca, a légitársasági holding az USA jogszabályai szerinti Chapter 11-eljárás védelmében átszervezi működését.
Az Avianca Holding a koronavírus-járvány előreláthatatlan hatásai következtében, a vállalat és a munkahelyek megóvása érdekében egy szükséges és elkerülhetetlen lépésnek nevezte, hogy a New York-i csődbíróságon saját maga kérte a Chapter 11 szerinti csődvédelmi eljárás elindítását.
A vállalat közleménye kiemeli, hogy a csődvédelmi eljárás elindítása nem jelenti azt, hogy a cég fizetésképtelen lenne, vagy elindulna a felszámolása.
A Chapter 11 eljárás védelmében a holding átstrukturálja a mérlegét és a kötelezettségeit, beleértve a repülőgép-megrendeléseket, lízingszerződéseket is. A légitársaság-csoport folytatja a tárgyalásokat a kolumbiai kormánnyal a vállalat finanszírozásáról, plusz likviditás bevonásáról. Az Avianca-csoport 21 ezer dolgozónak teremt munkahelyet Latin-Amerikában, ezen belül 14 ezer embernek Kolumbiában, továbbá több mint háromezer beszállítóval működik együtt.
A holdingcéget is beleértve összesen 39, a csoport érdekeltségébe tartozó cég került csődvédelembe, egyebek mellett az Avianca Ecuador, Avianca Costa Rica, Tampa Cargo és a Taca International Airlines légitársaságok is.
A cég közleménye hangsúlyozza, hogy a holdinghoz tartozó légitársaságok az eljárás közben is folytatják a működésüket, amint az utazást korlátozó kormányzati intézkedéseket fokozatosan feloldják, a légitársaságok újraindítják az utasszállító járataikat.
Az Avianca pénzügyei a koronavírus-járvány okozta krízist megelőzően sem álltak túl fényesen, a vállalat az „Avianca 2021” programja keretében igyekezett átszervezni az operációját, és visszatérni a nyereséges működéshez.
A beadvány felsorolja a vállalat legnagyobb negyven hitelezőjét is, amelyek között repülőgépgyártók, lízingcégek, hajtómű nagyjavítást végző karbantartó- és egyéb légiközlekedési szolgáltatásokat nyújtó vállalatok vannak.