Brazília harmadik legnagyobb légitársasága elindította a Chapter 11 csődvédelmi és szerkezetátalakítási eljárást az Egyesült Államok csődbíróságánál.
A vállalat célja az, hogy rendezni tudja a világjárvány ideje alatt felhalmozott adósságait. A légitársaság az elmúlt hónapokban már dolgozott ezen, ám a brazil deviza gyengélkedése, a magas kamatok, az ellátási láncok problémái, a növekvő karbantartási költségek, illetve a flotta egy részét érintő hajtómű-problémák és a tőkeemelés iránti vártnál gyengébb érdeklődés miatt nem járt sikerrel, sőt az utóbbi időszakban meredeken emelkedett az adósság mértéke.
A légitársaság a csődvédelem alatt is fenntartja működését, a közlés szerint bíznak abban, hogy az év végéig sikerül kilépni az eljárásból.
Közlésük szerint a legfontosabb partnerekkel, köztük a meglévő kötvénytulajdonosokkal, a repülőgépeik bérbeadójával, az AerCap lízingcéggel sikerült megállapodni a szerkezetátalakítás támogatásáról, amelyet a stratégiai partnerek, a United Airlines és az American Airlines is támogatnak. A meglévő adósságok egy része tulajdoni részesedéssé alakul, emellett a szerkezetátalakítás során friss tőkét is próbál bevonni a vállalat.
A csődvédelmi eljárás miatt azonban várhatóan meghiúsul a tavaly szintén csődvédelembe vonult Gol légitársasággal tervezett fúzió.
Az elmúlt években hasonló szerkezetátalakítást hajtott végre az Aeromexico, az Avianca és a LATAM is.
