A jelenleginél hatékonyabbnak tartott, ADS-C rendszerrel figyeli 2022-től az óceánok fölötti légiforgalmat az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA).

Az ATW Online cikke szerint a technológia használatával lecsökkenhet a gépek vízszintes elkülönítése, amely egyrészt növeli a légtér kapacitását, másrészt az ADS-C rendszer üzemeltetése olcsóbb.

Az ADS-rendszer műholdakon keresztül továbbítja a jelet, a fedélzeti rendszerekből kiolvasott adatot (egyebek közt a repülőgép típusa, pozíciója, magassága, sebessége, a repülési terv és a meteorológiai helyzet) a légiforgalmi irányításnak. Ez a jeltovábbítás az ADS-B változatnál szinte folyamatos, minden nyolcadik másodpercben küld adatokat, a C verziónál azonban ennél ritkábban, 3,2 percenként történik a továbbítás.

A légügyi hivatal szerint mindkét verzió sokkal hatékonyabb annál, mint amit most használnak, így növeli a biztonságot, de úgy döntöttek, hogy a B helyett a C verziót alkalmazzák majd, mert a ritkább helyzetjelentés és a rendszerbe illesztés alacsonyabb költsége miatt hatékonyabb az üzemeltetése.

A rendszer bevezetésével az FAA az óceán fölötti légtérben a jelenlegi 30 mérföldes vízszintes elkülönítést csökkenti: hosszirányban 20 mérföld, oldalirányban 23 mérföld lesz a mértéke.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hivatal döntésével a londoni központú Inmarsatot hozzák helyzetbe, amely a hálózatot biztosítja. Versenyben volt még az ADS-B technológiával dolgozó amerikai Aireon is.

Sikeres az Aireon rendszerének éles tesztje az észak-atlanti térségben