A Lufthansa Technik dinamikusan növelte bevételeit és eredményét a 2022-es pénzügyi évben, a vállalat szerint idén a repülőgép-karbantartási piac már meghaladja a válság előttit, de az ellátási láncok problémái és a szakképzett munkaerő hiánya továbbra is nehézséget okoznak.
A cég közleménye szerint árbevétele elérte az 5,6 milliárd eurót a 2022-es pénzügyi évben, amely a vállalat történetének harmadik legjobb értéke, a vállalat 511 millió eurós eredménye (korrigált EBIT) pedig új rekordnak számít.
A repülőgép-karbantartó vállalat 9,6 milliárd euró értékben 706 új szerződést kötött, és 28 új ügyfelet szerzett, amely alátámasztja az idei évre vonatkozó kedvező kilátásokat. A bevételekhez hasonlóan az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) az új üzletkötések csaknem kétharmadát adta, ugyanakkor a cég jelentős növekedési lehetőségeket lát az ázsiai és csendes-óceáni térségben is.
A légiközlekedési ágazat fellendülése meredeken növelte az igényeket a repülőgép-karbantartási (MRO) iparágban, de a rekorderedmény a vállalat kiváló piaci helyzete mellett a RISE néven futó fejlesztési és szerkezetátalakítási programja szisztematikus végrehajtásának is köszönhető.
A vállalat közlése kiemeli, hogy a dolgozói állomány és az ellátási láncok terén mutatkozó kihívások ellenére sikerült javítani a működés hatékonyságát, egyszerűsíteni a folyamatokat, valamint hosszútávon csökkenteni a kiadásokat.
A Lufthansa Technik arra számít, hogy 2023-ban is fennállnak a globális ellátási láncok egyes területein tapasztalt problémák, valamint hogy a legnagyobb kihívást továbbra is a szakképzett munkaerő hiánya jelenti.
A cég a tavalyi második félévben indított toborzási akciója ugyanakkor sokat segített ennek csillapításában, több mint 2100 munkahelyet sikerült betölteni csak Németországban, az idén pedig világszerte 4000 új alkalmazottat vesz fel.
A Lufthansa Technik előrejelzése szerint idén az MRO-piac mérete már meghaladja a pandémia előttit.
A közlemény kiemeli, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a digitalizációra és a digitális szolgáltatások fejlesztésére, amelynek érdekében a vállalat tavaly felvásárolta a svájci AMOS rendszert fejlesztő SWISS Aviation Software-t is. Erről a témáról Thoralf Wagnerrel, a Lufthansa Technik Budapest ügyvezetőjével készült korábbi interjúnkban bővebben is írtunk. A vállalat részt vesz a jövő hidrogénmeghajtású repülőgépeinek karbantartási és földi kiszolgálási folyamatainak fejlesztésében is, erről a témáról itt írtunk részletesen.
Bár a cég közleménye nem té ki rá, folyamatban van Lufthansa Technik Csoport részleges eladásának előkészítése, és egy kisebbségi befektető bevonása, míg a részvények többsége a Deutsche Lufthansa AG-nál marad.