A Wizz Air légitársaság támogatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) fejlesztésével foglalkozó amerikai CleanJoule vállalat kutatásait, az Indigo Partners konzorcium – amelynek a Wizz Air mellett a szingapúri GenZero, az amerikai CleanHill Partners, valamint a Frontier Airlines és a mexikói Volaris légitársaság is tagja – 50 millió dollárt fektetett be a zöld start-up cégbe.

A befektetés a CleanJoule technológiájának fejlesztését segíti, amelynek célja, hogy mezőgazdaságból származó maradványokból, és egyéb hulladék biomasszából költséghatékonyabban állíthasson elő nagy teljesítményű fenntartható üzemanyagot – írják a közleményben.

A konzorciumi beruházás részeként a Wizz Air, a Frontier Airlines és a Volaris kötelező érvényű megállapodásokat írt alá legfeljebb 90 millió gallon SAF megvásárlására. Az Indigo Partners vezetői helyet kapnak a CleanJoule igazgatótanácsában is – tájékoztatott a Wizz Air.

A közleményben kitértek arra, hogy a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség szerint a kereskedelmi repülőgépek meghajtására használt, de kisebb szénlábnyomú SAF üzemanyag akár 65 százalékkal is hozzájárulhatna ahhoz, hogy az ágazat 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást.

A fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel, azaz SAF) egy új generációs repülőgép-üzemanyag, amely fenntartható módon előállított, megújuló hulladékokból és maradék nyersanyagokból készül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Budapest Airport

A Wizz Air jelenleg 181 darab Airbus A320ceo, A321ceo, valamint A320neo és A321neo típusú repülőgépet üzemeltet, amelyek átlagéletkora kevesebb mint öt év. A légitársaság flottájának mérete 2030-ra eléri majd az 500 példányt.

A cég utasforgalma 2022-ben új rekordra, 45,6 millióra emelkedett, amely duplája a 2021-es forgalomnak, és 15 százalékkal meghaladta a pandémia előttit. A 2022 április 1. és 2023 március 31. közötti pénzügyi év első kilenc hónapjában az utasforgalom 38,9 millióra emelkedett az egy évvel korábbi 20,3 millióról, a 2023/2024-es pénzügyi évben 67 milliós utasforgalommal számolnak.

A légitársaság kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredménye (EBITDA) tavaly a március és december közötti kilenc hónapban 215 millió euróra emelkedett az előző évi 77,3 millió euróról, a bevételek ugyanebben az időszakban 1,28 milliárd euróról 3,1 milliárdra nőttek.