Az Emirates ma ünnepeli első évfordulóját a Dubajt és Aucklandet összekötő, naponta közlekedő nonstop útvonalon. Az átlagosan 16 órás járat sikerében kulcsszerepet játszott az útvonalat kiszolgáló géptípus kétszintes A380-asra történő cseréje, amellyel a légitársaság a világ leghosszabb A380-as nonstop szolgáltatását nyújtja – a légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint.
A nonstop útvonalon a légitársaság először egy 266 üléses Boeing 777-200LR típusú repülőgépet működtetett, tavaly október 30-án pedig átállt egy konfigurációtól függően akár 491 üléses A380-asra, amely a felső szinten 14 First osztályú privát lakosztályt, 76 Business osztályú ülést, valamint Shower Spa-t és fedélzeti lounge-ot kínál.
A légitársaság elmondása szerint az útvonal bevezetésére ideális géptípus volt a Boeing 777-200LR, a sikeres indulási periódusra építve pedig lehetővé vált a kapacitás bővítése a zászlóshajónak számító A380-asra történő átállással. Az A380-asok sokoldalúságának és népszerűségének köszönhetően folyamatosan bővül a gép által kiszolgált útvonalhálózat, amely immár 44 célállomást foglal magába, március végétől pedig a brazíliai Sao Paulóval és a marokkói Casablancával gyarapodik.
A Dubaj-Auckland nonstop útvonalon nyolc hónapnyi magas kihasználtságú működést követően az Emirates tavaly októberben váltott át a Boeing 777-ről az A380-asra. A típus bevezetése sikeres lépés volt az Emirates számára, különösen mivel így az Új-Zélandot számos európai célállomással összekötő járatokat a teljes útvonalon A380-assal szolgálhatják ki, mindössze egy, a légitársaság központjaként működő dubaji átszállással, és egy egyszerű 6-7 órás tovább repüléssel.
Az Emirates a naponta háromszor közlekedő aucklandi szolgáltatást és a naponta közlekedő, Ausztrálián keresztüli Christchurch szolgáltatást is A380-assal szolgálja ki Dubajból és más állomásokról.
Az Emirates Aucklandet Dubajjal összekötő nonstop járata első működési évében több mint 80%-os kihasználtságot tapasztalt.
Az észak felé tartó repülési idő átlagosan 16 óra 57 perc volt, a déli (általában hátszéllel) pedig 15 óra és 38 perc, a tervezett menetidőknél valamivel rövidebb.
Az utasok a járaton a légitársaság kínálatában szereplő filmekkel, például A gyűrűk ura trilógiával, népszerű tévésorozatokkal és évtizedeket átívelő zenei válogatásokkal tehetik szórakoztatóvá a repülést. A non stop járat fedélzetén az elmúlt évben több mint 210 000 fogást szolgáltak fel.
Az Emirates jelenleg 93 A380-as gépet működtet a flottájában és további 49 érkezését várja. Az A380-as európai desztinációi között szerepel többek között London (Heathrow és Gatwick), Manchester, Birmingham, Párizs, Róma, Milánó, Amszterdam, Frankfurt, München, Madrid, Barcelona és egyéb népszerű városok, mint például Moszkva, Zürich, Prága, Bécs és Koppenhága. Az Európából induló utasok így számos indulási és érkezési reptér között választhatnak.
Az Emirates támogatja Új-Zéland turizmusát: 2016-ban több mint 1,1 millió utast szállított az útvonalon, az elmúlt évben az ország turizmusból származó export bevétele rekord összeget, 10,1 milliárd új-zélandi dollárt (7,26 milliárd amerikai dollár) ért el.
Az Emirates minden új-zélandi szolgáltatása First osztályú privát lakosztályokat, ággyá alakítható Business osztályú üléseket és kényelmes Economy osztályú üléseket, valamint ingyenesen fogyasztható gourmet fogásokat és díjnyertes borokat kínál. Mindhárom osztályon elérhető az ingyenes Wi-Fi és az Emirates híres ice fedélzeti információs, kommunikációs és szórakoztató rendszere, amely több mint 2500 csatornát kínál szélesvásznú digitális formátumban. Az Emirates nagyvonalú poggyász-szabályozásának köszönhetően az Economy osztályú utasok akár 35kg-os, a Business osztályú utasok akár 40kg-os, a First osztályú utasok pedig akár 50 kg-os poggyászt is feladhatnak.