Az Air France-KLM vezérigazgatója szerint újabb költségcsökkentő lépésekre, esetleg ismételt állami beavatkozásra lesz szükség, hogy életben tartsák a légitársasági csoportot.
Az Air Canadától 2018-ban érkezett Benjamin Smith a francia L’Opinion lapnak adott interjújában beszélt a cég anyagi helyzetéről. Mint mondta, tetőzött a forgalom erősödése, most pedig stagnálás érzékelhető, az üzleti utazások piaca alig létezik, és ezekért a jelenségekért főként az európai utazáskorlátozó intézkedéseket okolta.
Ezért azt a szabályt hozták, hogy a légitársaságaik csak a nyereséget termelő személy-, és/vagy áruszállító járatokat üzemeltetik tovább.
A napokban a holland pénügyminiszter azt nyilatkozta, hogy a KLM túlélése nem biztosított. Ezzel kapcsolaban Benjamin Smith viszont azt mondta, már a válság előtt is tudták, hogy pénzügyileg rendbe kell szedni a légicégeket, el is kezdték a folyamatot. A KLM sok mindent átvészelt már, minden esélye megvan, hogy ezt a válságot is túlélje – tette hozzá.
A cégcsoport túlélése is főként a költségek csökkentésén múlik majd, ebben pedig a francia belföldi hálózat átalakítása jelentős szerepet játszik. Korábban ugyanis 200 millió eurós veszteséggel üzemeltették a járatokat. Az állami támogatásért cserébe több útvonalat bezártak, és bíznak abban, hogy a Transavia olcsóbban és hatékonyabban tudja majd a feladatot ellátni, mint a Hop.
Az anyagi helyzetükkel kapcsolatban azt mondta még, hogy a légitársaságoknak megítélt állami támogatás egy évre sem elég, folyamatosan tárgyalnak a befektetőkkel az újabb tőkeemelésről. De tovább rontja a helyzetet, ha Franciaország bevezeti a környezetvédelmi adót.
Évente 25 géppel kevesebbet tudnának venni, ha ez a olusz teher megjelenne – mondta a vezérigazgató.