Egy több mint 50 éves Kamov Ka-26-os mezőgazdasági helikopter került a ferihegyi repülőtér mellett működő múzeumba.

A HA-MMG lajstromjelű Kamov Ka-26 típusú helikopter 1970-ben gördült ki a Szovjetunióban működő gyárból, és 2015 októberében repült utoljára.

Ezalatt a 45 év alatt több mint 7000 órát töltött a levegőben és 51 340 felszállást hajtott végre.

A forgószárnyast, amelynek számos rendszere működőképes, a Héja Air-től vásárolta meg a múzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ, saját forrásból.

Forrás: Aeropark

A multifunkciós Kamov Ka-26-os típus fejlesztése a 60-as évek közepén indult a Szovjetunióban, de a koaxiális rotorelrendezéssel Nyikoláj Ilijics Kamov már a 40-es években foglalkozott. Az első példány 1965-ben emelkedett a magasba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típust az elmúlt évtizedekben 15 országban használták és használják ma is, sorozatgyártása 1968-tól 1978-ig tartott, több mint 800 példány készült.

Magyarországon a hadsereg és a rendőrség egyaránt üzemeltette, a mezőgazdasági feladatokat ellátó MÉM Repülőgépes Szolgálat pedig közel 100 Kamov helikopterrel rendelkezett. A hazai mezőgazdaságban, a TSZ-eket kiszolgáló, az óriási táblák permetezését ellátó helikopterek a 60-as évek végén kezdtek megjelenni.

A helikopter üres tömege nagyjából 2 tonna, maximális felszállótömege pedig 3,2 tonna. A rotor átmérője 13 méter. Gazdaságos utazósebessége 120-140 km/óra között változik, hatótávolsága mintegy 460 km.