A korábban az Emirates flottájában szolgálatot teljesítő A380-as alkatrészeiből és berendezési tárgyaiból befolyó bevételt jótékony célra fordítják.
Az Airbus tájékoztatása szerint az árverésre szánt alkatrészek többsége a 13-as gyártási számú gépből való, ezt adatbázisok szerint az Emirates 2008 októberében vette át, és A6-EDB lajstrommal üzemeltette.
A gépet 2020 februárjában vonták ki a forgalomból, és 2020 októberéig a tarbes-i repülőtéren tárolták, egy évvel később bontotta szét ugyanitt a Tarmac Aerosave.
Az Airbus főként kabinberendezési tárgyakat ad el, lámpákra, lépcsőkre, komplett bárra, kartámaszokra, ülésekre, utaskiszolgáló zsúrkocsikra is lehet majd pályázni, de a pilótafülke menekülő kötele is szerepel az árverésen.
A befolyó összeget jótékony célra fordítják, az Airbus Foundation humanitárius projekteket támogat majd belőle, az Airitage pedig a légiközlekedés hagyatékának őrzésére fordítja.
Az aukciót idén június 23. és 25. között tartják, a szervező a Marc Labarbe nemzetközi aukciós ház, az eseményen online és személyesen is részt lehet venni. További részleteket a rendezvényről később közöl az Airbus.
A gyártó szerint ezzel is tisztelegni szeretnének az ikonikus A380-as előtt, amely az utasok kedvence volt, és egyben hangsúlyozták, hogy a típus még akár évtizedekig szolgálatban lehet. A gyártósorok leállításáról még 2019-ben hozott döntést az Airbus, az utolsó példányt tavaly év végén adták át az Emirates számára.
Mint arról korábban beszámoltunk, az A380-ast a koronavírus miatt több légitársaság is idő előtt kivonta a flottából, mára az Emirates-en kívül csak a Qatar Airways, a British Airways, a Qantas, a Singapore Airlines, a Korean Air, az Asiana Airlines, az All Nippon Airways (ANA) és a China Southern tartotta meg a típust.