A United kifizette az előleget az Archer Aviationnel aláírt korábbi megállapodásban lekötött 100 darab eVTOL járművéért.
Az amerikai légitársaság még 2021 februárjában jelentette be, hogy 1 milliárd dollár értékű szerződést kötött a légitaxikat fejlesztő vállalattal, illetve további 500 millió dollár értékben opciós jogot is szerzett az eVTOL járművek megrendelésére.
A United döntése a 100 példányért járó 10 millió dollár előleg kifizetéséről azt jelzi, hogy valóban elkötelezett az iparág sikere mellett, egyben az első légitársaságok között lehet, amelyek ilyen szolgáltatást nyújtanak majd.
Az anyagi támogatás mellett létrejött egy közös bizottság is, amelynek fő feladata a karbantartási és üzemeltetési kérdések megválaszolása. Ennek megfelelően a tagok a gyártó és a légitársaság megfelelő területének vezetéséből kerültek ki.
A tervek szerint a Mesa Airlines-szal közösen 2024-re alakítanák ki a United gyűjtő-elosztó repülőtereinek gyors, gazdaságos és alacsony károsanyag-kibocsátású elérhetőségét.
Az Archer nemrég fejezte be a Maker névre hallgató légijármű gyártásba kerülő változatának felülvizsgálatát. Ennek során minden részletre kiterjedően elemezték, hogy megfelelően haladnak-e a fejlesztéssel, illetve tovább tudnak-e lépni a következő fázisra.
Ezek alapján már meghatározható a légitaxi végleges specifikációja, a gyártási követelmények, a hatósági jóváhagyási folyamat sikeres teljesítéséhez szükséges feltételek, valamint az is, hogy a Maker életképes lesz-e a piacon.
Az első légitaxik várhatóan a United egyik legnagyobb hub-ján, a Los Angeles Nemzetközi Repülőtéren (LAX) jelennének meg, és a filmipar fővárosát, Hollywoodot szolgálnák ki, mintegy felére csökkentve az utazás szén-dioxid kibocsátását.