Minimális mennyiségű új gépre kapott megrendelést az ATR tavaly, és alig pár elkészült gépet tudott átadni üzemeltetésre, mert ügyfeleit súlyosabban érintette a járvány miatti válság, mint a nagy légitársaságokat.

Az olasz Leonardo és az Airbus közös vállalkozásaként működő, toulouse-i székhelyű cég statisztikáiról a Reuters számolt be. Értesüléseik szerint az ATR tavaly kevesebb mint 10 gépet adott át az egy évvel korábbi 68-hoz képest, az újonnan megrendelt példányok száma pedig 5 körül alakult, míg 2019-ben még 79-re szerződött a gyártó.

Forrás: ATR

A vállalat szóvivője nem kommentálta az értesülést, annyit közölt, hogy „megfelelő időben” közzé fogják tenni az eladási és átadási statisztikát.

Iparági források a hírügynökségnek azt mondták, nem meglepő, hogy az ATR piaca összeomlott, a másodlagos repülőtereket összekötő regionális légitársaságokat érintette a legsúlyosabban a koronavírus-járvány miatt kialakult válság.

Emiatt finanszírozót is nagyon nehezen találnak az új gépekre, a regionális cégek közel sem olyan tőkeerősek, mint a nagyok, így hiába vásárolnának, nincs partner, amely anyagilag vállalná a kockázatot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem mellesleg a turbólégcsavaros gépek piaca a válság nélkül is nagyon ingadozó volt, az ATR az áruszállítóvá átalakított vagy annak gyártott gépek bevezetésével igyekezett stabilizálni helyzetét.

Ennek példája, hogy a FedEx 30 darabot rendelt 2017-ben a 72-600F-ből, az első példányt tavaly decemberben vette át.