Pár héttel ezelőtt bejárta a netet, hogy két 10 éves ausztrál fiú saját légitársaságot alapít Oceania Express néven, és ehhez tanácsokat szeretne kérni a Qantas vezetőjétől. Alan Joyce pedig tartotta a szavát, az irodájában fogadta a két alapítót, és megállapodást írt alá velük: a találkozóról videó is készült.

Aley Jaquot még március elején írt egy levelet kézzel Alan Joyce-nak, amelyben leírta, légitársaságot akar indítani, már össze is állította a gépparkot, kiválasztotta a járatszámokat. Az Oceania Express névre keresztelt társaság vezetőjeként mutatkozott be, bár azt is leírta, 10 éves, de azt kérte Joyce-tól, hogy ettől még vegye őt nagyon is komolyan.

Levelében leírta, hogy barátjával, Wolffal (aki társalapító a cégben) már felvett pénzügyi vezetőt, informatikai és karbantartási szakembert is. A Qantas-vezértől három témában kért tanácsot a folytatáshoz, például hogy miként kell elindítani egy légitársaságot. Majd arról s érdeklődött, hogyan lehetne az alvási problémákat kiküszöbölni egy Airbus A350-essel teljesített Sydney/Melbourne-London 25 órás járaton.

Alan Joyce kapva kapott az alkalmon és válaszolt a fiúnak. Azt írta, nem szokás a versenytársaknak tanácsot adni, de ezúttal kivételt tesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ebben a levélben megígérte, hogy a Project Sunrise (épp a Sydney-London, illetve -New York ultrahosszú járatokról szóló Qantas-terv) következő találkozójára meghívja a srácokat, amelyen csak ők hárman vesznek majd részt.

Csütörtökön közzétett videójával a Qantas beszámolt arról, hogy Alan Joyce betartotta ígéretét, Alan és Wolf ott voltak a találkozón. Előtte a két fiatal betekintést nyerhetett a légitársaság életébe: meglátogatták az irányítási központot, egy Airbus A380-ast, majd a gép fedélzetén stratégiai megbeszélést tartottak.

A videó szerint a találkozó sikeres volt, ugyanis megállapodást is kötöttek, amelynek értelmében 2026-tól a két légitársaság együttműködik egymással. Sőt, a Qantas megtervezte az Oceania Express logóját is.