Sajtóértesülések szerint eladó a HNA Group leányvállalata, a Deer Jet 40 utas szállítására berendezett luxus kivitelű Boeing 787-8 Dreamlinere.

A pénzügyi gondokkal küzdő HNA befektető csoport, a céghez közelálló források szerint eladásra kínálja a háromszázmillió dollárnál is nagyobb értékű luxus-repülőgépét, a világ első BBJ-VVIP kabinnal felszerelt Boeing 787-8 Dreamlinerét.

A gép eladásának tényét a Reuters hírügynökségnek több forrás is megerősítette, ezek alapján már július óta várják a vevők jelentkezését a 2-DEER lajstromjelű ‘Álomgépre’, amelyet a tulajdonos cég legfelsőbb vezetői mellett több magas rangú állami vezető, például a kambodzsai vagy a kongói elnök is igénybe vett már.

A júliusi dátum egybeesik Wang Jian, a HNA Csoport és a Hainan Airlines alapítójának és társelnökének franciaországi halálos balesetével, állítólag ekkor döntöttek úgy a HNA-nál, hogy flottájának értékesítése után megszüntetik a Deer Jetet.

A pénzügyi gondokkal küzdő légiközlekedési és szállodabizniszben tevékenykedő HNA-csoport idén már több külföldi ingatlan és légiközlekedéssel kapcsolatos befektetésétől volt kénytelen megválni Peking nyomására, miután az elmúlt években 50 milliárd dollár értékben vásárolt be ezekből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A VIP-charter társaság különleges luxusgépének értékére tippelni nagyon nehéz, az ekkora VIP-repülőgépek piaca ugyanis nagyon szűk, csak államok és néhány milliárdos vásárol belőlük. Önmagában az egyedileg készülő kabinbelső ára pedig akár megközelítheti a széria gyártott ‘csupasz’ gép értékét. A 787-8 business jet listaára egyébként 232 millió dollár (ebből még lejönnek a kedvezmények), a repülőgép berendezése 90-170 millió dollárba is kerülhet a Boeing szerint.

A Deer Jet gépét repülő otthonnak is lehet nevezni, maximálisan negyven utas és a hozzájuk tartozó személyzet befogadására alkalmas, összesen 26 ággyá alakítható ülés, tárgyalók, közösségi terek és privát lakosztályok találhatóak rajta, mind luxuskivitelben. A repülőgép fedélzeti berendezése 2,5 éven át készült.

Nem valószínű azonban, hogy eredeti áráért sikerül értékesíteni, az ilyen gépek belső terét a vevők teljesen át szokták alakíttatni, és ennek több tíz millió dolláros költségével kevesebbet hajlandóak csak fizetni.

Így várhatóan az eredeti értékének csak a fele és kétharmada közötti áron fog elkelni a repülőgép.

Az eladással emellett valószínűleg eltűnik még a gép jelenlegi tulajdonosához köthető 2-DEER lajstromjel, amit a Guernsey Bailiffségben, a brit korona egyik függő államában adtak ki.

A bekerülési költségen túl a repülőgép üzemeltetése is sokba kerülhet, a Deerjet a 787-8-ast óránként hetvennégyezer amerikai dollárért adta bérbe.

A Boeing nyilatkozata szerint eddig mindössze 15 darab BBJ-Dreamlinert rendeltek meg.

Az értékesítéssel és a Deer Jet felszámolásával kapcsolatos sajtóértesüléseket a HNA Group nem kívánta kommentálni.

Bemutatófilm a kínai luxus-Dreamliner belső teréről