Hibrid-elektromos meghajtású kereskedelmi repülőgép fejlesztésére hozott létre együttműködést az Airbus, a Rolls-Royce és a Siemens.

A megállapodás célja, hogy a témában legkiválóbb szakértők bevonásával a három neves európai cég rövidtávon létrehozzon egy hibrid-elektromos meghajtással üzemelő kereskedelmi repülőgép demonstrátort.
A „prototípuson” a hibrid-elektromos hajtóműveket és az ezek üzemeltetéséhez szükséges egyéb technológiai megoldásokat és azok gyakorlati alkalmazhatóságát és megbízhatóságát tesztelik.
Az E-Fan X hibrid-elektromos technológia első repülés közbeni tesztelését 2020-ra tervezik.
Az előzetes program szerint kiterjedt földi tesztelést követően egy BAe 146 tesztrepülőgép négy hagyományos hajtóműve közöl az egyik helyére szerelnék fel a két megawattos elektromos hajtóművet.
A sikeres teszteket követően pedig a repülőgép még egy hajtóművét cserélnék ki elektromosra.
