2017.11.29-én szerdán reggel végleg elrepült Ferihegyről az egykori Malév utolsó „életképes” repülőgépe.

Az ex-HA-LNA lajstromjelű Bombardier CRJ-200ER repülőgépet az utóbbi hetekben-hónapokban hozta ismét repülőképes állapotba az egykori Malév repülőgépkarbantartó leányvállalat, az Aeroplex.
A Malév még jóval a 2012 februári megszűnése előtt kivonta flottájából a CRJ-ket, a másik három példány már korábban új üzemeltetőkhöz került.
Az utolsó CRJ, HA-LNA – vagy ahogy Maléves körökben becézték „Elena” – évekig állt Ferihegyen a repülőtér különböző szegleteiben lekonzerválva, de az utóbbi években láthatóan egyre rosszabb állapotba került, kerekei leeresztettek, egyik főfutója megrogyott.
A repülőgéphez az új üzemeltető hozott hajtóműveket.
A repülőgépet tavaly vonták ki a magyar lajstromból és lapunk számára ismeretlen tranzakció keretében, több sikertelen eladási kísérletet követően került a kazah SCAT Airlines flottájába.
Elena távozását követően már csak az egykori HA-LHB lajstromjelű Boeing 767-200 ER repülőgép szétszerelt, és évről évre egyre gyalázatosabb állapotba kerülő, koszos torzója és az egykori HA-LCA lajstromjelü Tu-154-es maradt a repülőtér kerítésén belül.
