A túlméretes szállítmányok piacán kínálja mostantól az Airbus a régebbi, A300-as típuson alapuló öt Beluga ST, valamint időnként az A330-asból kifejlesztett Beluga XL repülőgépeinek kapacitásait is.
Az európai gyártó egy külön légi üzemeltetői engedéllyel rendelkező áruszállító légitársaságot hoz létre, amellyel a különlegesen nagy méretű áruk szállításának speciális és viszonylag szűk piacára lép be. Az öt régebbi, ám életciklusának még csak a felénél járó, A300-as típuson alapuló Beluga ST 2024-ig fokozatosan ehhez a céghez kerül át, de egyes esetekben az újabb Beluga XL-ek kapacitását is használhatja majd a légitársaság.
A Belugák rakterének különleges mérete és formája lehetővé teszi olyan nem vagy csak nehezen szétszerelhető rakományok légi szállítását, amelyet a ma forgalomban lévő egyetlen katonai vagy polgári típussal sem lehet elszállítani.
A Beluga ST típus 6,7 méter széles, 7,1 méter magas és akár 39 méter hosszú, maximum 40 tonna tömegű rakományok szállítására is képes. A gyártó infógrafikája szerint ez alkalmassá teszi repülőgép hajtóművek, komplett helikopterek, űrrakéták, műholdak, ipari berendezések, nagyobb járművek, nagy méretű sporteszközök, például vitorlások szállítására.
Az első küldetést már teljesítette is az Airbus az év végi ünnepi időszakban, amikor az egyik repülőgép egy helikoptert szállított a franciaországi Marignane-ból Japánba. A repülőgép Varsóban, Novoszibirszkben és Szöulban végrehajtott technikai leszállásokkal repült Kobe városába.
Az Airbus a Belugák rakodásához a gép által szállított kinyitható platformot és modulokból összerakható plettákat készített, amelyekkel a rakományt könnyen el lehet helyezni a repülőgép rakterében. Emellett a világ több, stratégiailag fontos repterén is állomásoztatnak könnyen össze- és szétszerelhető platformokat, amelyek segítségével a rakodás végezhető.