A túlméretes szállítmányok piacán kínálja mostantól az Airbus a régebbi, A300-as típuson alapuló öt Beluga ST, valamint időnként az A330-asból kifejlesztett Beluga XL repülőgépeinek kapacitásait is.

Az európai gyártó egy külön légi üzemeltetői engedéllyel rendelkező áruszállító légitársaságot hoz létre, amellyel a különlegesen nagy méretű áruk szállításának speciális és viszonylag szűk piacára lép be. Az öt régebbi, ám életciklusának még csak a felénél járó, A300-as típuson alapuló Beluga ST 2024-ig fokozatosan ehhez a céghez kerül át, de egyes esetekben az újabb Beluga XL-ek kapacitását is használhatja majd a légitársaság.

A Belugák rakterének különleges mérete és formája lehetővé teszi olyan nem vagy csak nehezen szétszerelhető rakományok légi szállítását, amelyet a ma forgalomban lévő egyetlen katonai vagy polgári típussal sem lehet elszállítani.

A Beluga ST típus 6,7 méter széles, 7,1 méter magas és akár 39 méter hosszú, maximum 40 tonna tömegű rakományok szállítására is képes. A gyártó infógrafikája szerint ez alkalmassá teszi repülőgép hajtóművek, komplett helikopterek, űrrakéták, műholdak, ipari berendezések, nagyobb járművek, nagy méretű sporteszközök, például vitorlások szállítására.

Forrás: Airbus

Az első küldetést már teljesítette is az Airbus az év végi ünnepi időszakban, amikor az egyik repülőgép egy helikoptert szállított a franciaországi Marignane-ból Japánba. A repülőgép Varsóban, Novoszibirszkben és Szöulban végrehajtott technikai leszállásokkal repült Kobe városába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus a Belugák rakodásához a gép által szállított kinyitható platformot és modulokból összerakható plettákat készített, amelyekkel a rakományt könnyen el lehet helyezni a repülőgép rakterében. Emellett a világ több, stratégiailag fontos repterén is állomásoztatnak könnyen össze- és szétszerelhető platformokat, amelyek segítségével a rakodás végezhető.