Az amerikai áruszállító légitársaság négy évvel később búcsúzik el McDonnell-Douglas MD-11F repülőgépeitől, emellett lehívta nyolc Boeing 777F-re és tíz ATR 72-600F-re szóló opcióját.

Az erős kereslet, az új, gazdaságosabb típusok magas beszerzési költségei, illetve szűkös rendelkezésre állása miatt a korábban 2028-ra kitűzött dátum helyett négy évvel később, 2032 végén válik meg utolsó McDonnell-Douglas MD-11F áruszállítójától a FedEx.

Az amerikai áruszállító légitársaság szerint a jelenlegi piaci környezetben a nagyobb üzemanyag-fogyasztású és magasabb karbantartási költségű háromhajtóműves típus is gazdaságosan üzemeltethető, ugyanakkor a kereslet visszaesése esetén mégis dönthetnek a kivonás felgyorsításáról.

A cég emellett további nyolc géppel bővíti a nagy hatótávú flottáját, a most megrendelt Boeing 777F repülőgépek közül hármat a jövő évben, ötöt pedig 2027-ben állít forgalomba a légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság lehívta tíz ATR 72-600F repülőgépre szóló opcióját, amelyek átadása 2027 és 2029 között esedékes.

Bár a cég közlése szerint még 37 MD-11F géppel rendelkezik, a flottakövető adatbázisok csak 25 aktív példányt listáznak a típusból, emellett a légitársaságnál 58 darab 777F, 143 darab 767F, 87 darab 757F, 65 Airbus A300-600F, 9 darab 737F, 57 ATR42/72 és 27 Cessna 408 SkyCourier teljesít szolgálatot.