Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását, emellett törölte az ilyen rendszerek A380-ason tervezett tesztjeit is, a felszabaduló kapacitást az A320neo család 2035 körül érkező utódjának fejlesztésére koncentrálják.

Az Airbus 2020-ban mutatta be a ZEROe projektjét, amelynek célja 2035-ös forgalomba állítási dátummal egy 100 férőhelyes, 1000 tengeri mérföld (1850 km) hatótávolságú, hidrogénüzemű repülőgép és az ehhez kapcsolódó üzemanyagcellás hajtáslánc kifejlesztése volt.

A Force Ouvriere szakszervezet szerint azonban az Airbus február 6-án közölte a projekten dolgozó munkatársakkal, hogy felülvizsgálja az ütemtervet, a forgalomba állítás dátumát 5-10 évvel későbbre tolja, ezzel párhuzamosan a program költségvetését negyedével csökkenti, leállít bizonyos alprojekteket, beleértve az üzemanyagcellás hajtáslánc A380-ason tervezett repülési tesztjeit is.

Forrás: Airbus

Az Airbus egyelőre nem kommentálta az értesüléseket, de közölte, hogy nem leállítja, csak elhalasztja a fejlesztéseket, és továbbra is elkötelezett a kereskedelmi szempontból életképes, hidrogénhajtású repülőgép létrehozása mellett.

A közlés szerint jelentős akadályok állnak a bevezetés előtt, ezek közt említették az egyes technológiák kiforratlanságát, valamint a megújuló energiaforrásokból előállított hidrogén elégtelen rendelkezésre állását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A projekt lassítása tervezési és mérnöki erőforrásokat szabadít fel, amivel a vállalat következő generációs egyfolyosós repülőgépére, az A320neo családot leváltó típusra összpontosíthat, ez 2035 körül állhatna szolgálatba.

Az új típusnál a 25 százalékos üzemanyag-megtakarítás a cél a mai neókhoz viszonyítva.

Forrás: Airbus
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!