A Malaysia Airlines február 12-én, Amal néven, hivatalosan is elindította az iszlám zarándoklatok – a haddzs és az umra – kiszolgálására hivatott üzletágát.
Az eseményen a végleges arculat bemutatása mellett a résztvevők megismerhették a tervezett fedélzeti szolgáltatásokat is.
A hagyományos, minden járaton elérhető ellátás mellett több, az iszlám vallás repülés közbeni gyakorlását segítő szolgáltatás is akad.
Ahogy korábban megírtuk, a légitársaság eredeti tervei között szerepelt az Airbus A380-asok székezésének átalakítása is, ám végül ezt elvetették, mert túl drága lett volna.
Mivel a szolgáltatás kifejezetten az iszlám értékrendet tükrözi, biztosak abban, hogy a délkelet-ázsiai muszlimok a Malaysia Airlinest választják, amikor vallási ünnepekkor Szaúd-Arábiába utaznak.
Ugyan az Amal hivatalos indítása csak most történt meg, de a légitársaság már 2018. októbere óta repüli A380-800-asaival a dzsiddai és medinai járatokat.
A Malaysia Aviation Group vezérigazgatója, Izham Ismail kiemelte, hogy az Amal a világ első ilyen jellegű szolgáltatása, amelyet azért indítottak, mert már évek óta repülnek hasonló típusú járatokat és nagy piaci lehetőséget látnak benne. A légitársaság azonban nemcsak Malajziát, hanem Thaiföldet, és a jóval több muszlim lakossal rendelkező Indonéziát is szeretné kiszolgálni, mivel itt jelenleg nagy piaci rést látnak.
Az Amal vezérigazgatója, Hazman Hilmi Sallahudin ez kiegészítette azzal, hogy olyan szolgáltatást nyújtanak a vallási ünnepekre utazók részére, amely a világon egyedülálló.
Ezzel szeretnék elérni azt is, hogy kitörjenek a zarándokok számára eddig elérhető alacsony kategóriás szolgáltatások szintjéről. A vezérigazgató hozzátette, büszkén járulnak hozzá Szaúd-Arábia azon törekvéséhez, hogy 2030-ra megnégyszerezzék a vallási ünnepeken résztvevők számát.