Helyi idő szerint nem sokkal éjfél előtt kis késéssel felszállt a Singapore Airlines első A350ULR repülőgépe és megkezdte 18,5 órás útját New York felé. Távolság alapján ez most a világ leghosszabb kereskedelmi légiútvonala.

A menetrendben rögzített 23.35 perces időhöz képest 20 perc csúszással, nem sokkal éjfél előtt szállt fel a Singapore Airlines 9V-SGB lajstromú repülőgépe Changiról, a menetidő New York – Newarkig 18 óra és 25 perc, a távolság pedig 15 336 kilométer.

A légitársaság közel 1800 nap után köti össze újra közvetlen járattal a két repülőteret. Korábban az Airbus A340-500-asaival teljesítette ezt a járatot 2013-ig, de a költségek miatt nem volt jövedelmező az üzemeltetés, ezért leállították. Most az A350-es megnövelt hatótávolsága, illetve gazdaságosabb üzemelése tette lehetővé a járat újranyitását.

Forrás: Flightradar24.com

Az útvonal majdnem 1000 mérfölddel hosszabb, mint a felszállás előttig a világ leghosszabb kereskedelmi légiútvonala Doha és Auckland között, amelyet a Qatar Airways üzemeltet.

Egyelőre csak a Singapore Airlines rendelkezik a járat teljesítéséhez szükséges A350ULR-ekkel, a hét megrendelt példányból eddig négy érkezett meg Szingapúrba. A gép kívülről semmiben nem különbözik a hagyományos A350-900-astól, de utasbefogadó képessége korlátozottabb: kétosztályos elrendezésben 161 férőhely van a gépen: 67 a business és 94 a premium economy osztályon.

Forrás: Airbus

Az Airbus az utasok számának csökkentése mellett azzal tette lehetővé az ultrahosszú járatok A350-essel való teljesítését, hogy 280 tonnára növelte meg a gép maximális felszállósúlyát, nagyobb wingletekkel szerelte fel a szárnyvégeket, és 24 ezer literrel több kerozint képes tárolni.

Ezekkel a módosításokkal az A350ULR 20 órás járatokat is képes kiszolgálni, hatótávolsága pedig 9700 tengeri mérföldre, közel 18 ezer kilométerre is el tud repülni. Egyelőre csak a Singapore Airlines rendelt a típusból.