Eljárást indít Budapest Főváros Kormányhivatala a Wizz Air légitársaság vasárnapi Dubaj-Budapest járatánál tapasztalt poggyászkezelési panaszok miatt – közölte a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-vel.

A vizsgálatot Tuzson Bence, a Miniszterelnökség (ME) közszolgálatért felelős államtitkára kezdeményezte. A közlemény szerint felmerült a gyanú, hogy a Wizz Air nem teljesítette a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.

A kormányhivatal vizsgálja majd, hogy megfelelően, pontosan és kellő időben tájékoztatták-e az utasokat a poggyászproblémákkal kapcsolatban, illetve ha jelentős késés következett be az adott járaton, akkor a fogyasztókat megillető jogokat biztosította-e a légitársaság – közölte a Miniszterelnökség.

Fotó: AIRportal.hu

Az AIRportal.hu egy érintett utastól kapott információt az esetről. Közlése szerint a légitársaság több utas poggyászát is Dubajban hagyta.

A Wizz Air hétfőn lapunk megkeresésére közölte: a társaság nem kapott hivatalos értesítést olyan döntésről, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársaság ellen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az esettel kapcsolatban azt írták, hogy az erős ellenszél miatt megnövekedett fogyasztás és a Budapestre előre jelzett hó miatt a Wizz Air W6 2498-as számú, január 26-án Dubaiból Budapestre közlekedő járatának a szokásosnál több üzemanyaggal kellett elindulnia. Ezért, illetve a feladott poggyászok szokatlanul nagy mennyisége és tömege miatt több poggyászt felszállás előtt kirakodtak, hogy a repülőgép a megengedett súlyhatáron belül maradjon.

A légitársaság mindent megtesz, hogy a következő, január 29-i járattal minden hiányzó poggyászt eljuttasson az érintett utasokhoz.

A légitársaság arra kérte az utasokat, hogy ha a poggyász nem érkezik meg az őket fuvarozó járattal, a tranzitterület elhagyása előtt töltsenek ki egy poggyász-rendellenességi jegyzőkönyvet, illetve jelentsék be kárigényüket a Wizz Air weboldalán. Ha ezt megtették, az érintett utasok számlával, bizonylattal igazolt kiadásait ésszerű mértékig megtéríti a légitársaság.

A legkevésbé rossz megoldást választotta a személyzet – AIRportal vélemény

A légitársaság személyzete az adott helyzetben a legjobb, pontosabban a legkevésbé rossz megoldást választotta.

A Wizz Air magyarázata szerint ugyanis az időjárási körülmények miatt több üzemanyag felvételére volt szükség a szokásosnál, hogy a repülőgép lerepülje a Dubaj – Budapest járatot.

A repülőgép nem szállhat fel túlsúlyosan mert az veszélyezteti a biztonságot. Így, az adott helyzetben a személyzetnek az alábbi három lehetősége maradt:

  1. szükségesnél/kiszámítottnál kevesebb üzemanyagot tankolása Dubajban → út közben kitérő repülőtéren kell leszállni → plusz legalább 1-1,5 órás késés, ha a személyzet munkaideje eközben lejár, akkor akár fél, vagy egy napos késés
  2. a túlsúly mértékének megfelelő számú, random módon kiválasztott utas leszállítása a járatról, kézi és feladott poggyászaikkal együtt
  3. a túlsúly mértékének megfelelő tömegű feladott poggyász Dubajban hagyása

Természetesen az érintett utasok felháborodása jogos, a kormányhivatal kivizsgálja majd az esetet és meghozza a döntését. A légitársaság – remélhetőleg – az érvényes Európai Uniós szabályok szerint kártalanítja az utasokat, akik késéssel ugyan, de megkapják a poggyászaikat.