A több kisebb németországi légikikötőt is üzemeltető a Triwo AG vásárolja fel a Hunsrück régióban található, évek óta csődvédelem alatt működő Hahnt, amely ezzel megtartja dolgozóit és tovább fejlődhet.
A repülőteret évek óta irányító felszámoló kedden közölte, hogy a legutóbbi licit során a legmagasabb ajánlatot tevő Triwo AG vásárolja fel az egykori amerikai bázis helyén kialakított, diszkont és áruszállító járatok által használt légikikötőt.
A tájékoztatás szerint a befektető fenntartja a repülőtéri üzemelést, és mind a 400 alkalmazottat tovább foglalkoztatja.
A tranzakciót a hitelezők is jóváhagyták, de az üzlet lezárása még bizonyos feltételek teljesüléséhez kötött. Ugyanakkor a felek megállapodása szerint a vételárat a vevő már el is helyezte egy letéti számlán, de az összeget nem hozzák nyilvánosságra.
A trieri székhelyű Triwo AG, amely több kisebb repülőteret is üzemeltet a régióban, Peter Adrian, a Német Ipari és Kereskedelmi Kamara (DIHK) elnöke tulajdonában van. A cég ingatlanfejlesztési és autóipari érdekeltségekkel is rendelkezik.
Adrian nyilatkozta szerint cége beruházásokat kíván végrehajtani a repülőtéri infrastruktúra fejlesztése, illetve az utas- és áruforgalom növelése érdekében.
A repülőtér 2021 októbere óta működött felszámolóbiztos irányítása alatt, miután a kínai tulajdonos, a HNA Group is fizetésképtelen lett. A jelentős áruforgalmat is kezelő légikikötő a világjárvány okozta krízis közepette is működött.
Tavaly nyáron a repülőteret már egyszer eladták a frankfurti Swift Conjoy GmbH befektetői csoportnak, ám az végül nem fizette ki a vételárat, ezért a közelmúltban újabb körökben keresett befektetőt a cég. Ennek során egy orosz vállalkozó és egy török reptérüzemeltető vállalat neve is szóba került.
Az új tulajdonos keresése során felmerült, hogy a területet akár ipari-logisztikai parkká is átalakítanák, ha nem sikerült volna olyan befektetőt találni, amely fantáziát lát a reptér fenntartásában.
Az egykori amerikai légibázis helyén működő Hahn előnye, hogy az utas- és az áruszállító légitársaságok alacsonyabb költségekkel üzemelhetnek, mint a környező légikikötőkben vagy a mintegy száz kilométerre fekvő frankfurti fő reptéren. Emellett működési engedélye nem korlátozott zaj- és környezetvédelmi szempontokból, sok más német reptérrel ellentétben. Azaz egész évben lehetővé teszi az éjjel-nappali üzemelést, valamint nincsenek résidő-korlátozások, rendelkezésre áll szabad kapacitás a járatok bővítéséhez.