Kigurult a szerelőcsarnokból a Boeing új generációs 777-esének, a 777X-szériának az első szerkezetkész állapotban lévő példánya.
A 777-9X statikus tesztpéldányát anyagfáradási és szilárdsági próbák elvégzésére építette az amerikai gyártó, ennek megfelelően soha nem fog a levegőbe emelkedni.
Doreen Bingo, a tesztek vezetője elmondta, mivel a sárkánnyal csak a tesztpadokon végeznek majd próbákat, nem is szerelnek fel rá orrkúpot, hajtóműveket, vízszintes és függőleges kormányfelületeket, sem repülésirányító rendszereket és a felhajtható szárnyvégeket működtető rendszert sem.
A szakemberek közel egy évig tervezik nyúzni a gépet a tesztpadokon, eddig kell kijönnie az esetleges anyagfáradásos vagy az olyan tervezési hibáknak, amelyek befolyásolják a szerkezet szilárdságát és terhelhetőségét.