Címke: Boeing 777-9
Hosszabb lesz a Boeing 777-8-as törzse
A módosítással az áruszállító variánshoz igazítja a gyártó a leendő Boeing 777-8-ast, amelybe így 11 üléssel több fér majd.
Négy üzleti gépet, köztük egy BBJ 777-9-est adott el a Boeing
Az amerikai gyártó VIP-repülőgépekkel foglalkozó üzletága egyelőre meg nem nevezett vevőktől opciós megrendelést szerzett két BBJ 787-8, egy BBJ 737-7 és egy BBJ 777-9 típusú példányra.
A350-es és 777X szimulátorokkal épít oktatóközpontot az Emirates
A dubaji légitársaság 135 millió dolláros beruházással új képzési bázist alakít ki, ahol az Airbus A350-es és Boeing 777X típusok szimulátorai is helyet kapnak majd.
Újrakezdődtek a Boeing 777-9 repülési tesztjei
Több mint 2 hónapos szünet után ismét a levegőbe emelkedett az új generációs szélestörzsű prototípusa, a repüléseket a GE9X hajtómű problémái miatt függesztették fel október elején.
A GE9X-hajtómű problémája miatt felfüggesztette a 777-9 tesztelését a Boeing
Elismerte a Boeing és a GE, hogy szüneteltetik a 777-9 berepülési programját, miután problémák merültek fel az új generációs szélestörzsű típus egyik tesztpéldányának GE9X hajtóművénél, a prototípusok október 6. óta a földön állnak.
Új generációs fedélzeti koncepció lesz a Lufthansa szélestörzsű gépein
A következő években a Lufthansa több mint száz nagyhatótávú repülőgépét megújítja az utazási élmény következő generációjaként aposztrofált, Allegris elnevezésű berendezéssel és szolgáltatásokkal.
Nagyhatótávú flottája megújítására készül a United Airlines
Több mint száz szélestörzsű gépről tárgyal a két nagy gyártóval a United Airlines, a 787-es, 777X és A350-es típusokkal válthatja kiöregedő 767-eseit és 777-eseit, még az idei évben bejelentheti az üzletet.
Húsz MAX 8-ast és két 777-8F áruszállítót rendelt az All Nippon Airways
A japán ANA Holdings véglegesítette 20 darab Boeing 737 MAX 8-ra szóló megrendelését, a korábban megrendelt húsz 777-9-esből pedig kettőt a 777-8F áruszállító változatra cserél.
Elveszítette ötödik csillagát a Lufthansa
Újra négycsillagosként szerepel a Skytrax rangsorában a Lufthansa, amely még 2017-ben kapta a legmagasabb besorolást főként azért az új üzleti osztályáért, amely még nem létezik.
További A350-eseket kérhet az Emirates a késésben lévő Boeingek miatt
Tim Clark, a dubaji légitársaság vezetője a berlini légiszalonon (ILA) azzal indokolta ezt, hogy 2025-nél előbb nem kapják meg a Boeing 787-eseiket és 777-9-eseiket.
Végszükség esetén újra forgalomba állítaná A380-asait a Lufthansa
A Boeing 777X csúszása miatt több lehetőséget is mérlegel a Lufthansa, a legvégső az A380-asok visszatérése, a cégvezető szerint a dráguló olaj többletköltsége megjelenik a repülőjegyek árában is.
Az évtized közepére csúszhat a 777X forgalomba állítása
Újabb jelentős késés bejelentésére készül az új generációs szélestörzsű tanúsítási programjával kapcsolatban a Boeing, értesülések szerint az első példány csak 2025-ben állhat forgalomba.
Bizonytalan, hogy év vége előtt engedélyezik-e a 737 MAX 10-est
Hírek szerint kritikus levelet kapott az USA légügyi hatóságától a Boeing, kétséges, hogy a 737 MAX 10-es még idén megszerezi a légialkalmassági engedélyt.
Ha nem kapja meg első Boeing 777X-ét 2024-ig az Emirates, visszamondja a rendelést
Tim Clark elnök szerint légitársaságának szüksége van a Boeing új generációs, nagy kapacitású szélestörzsűjére, de arra figyelmeztetett: a gyártó nem húzhatja tovább a fejlesztési programot.
Dohában és Frankfurtban is bemutatkozott a Boeing 777-9
A dubaji légiszalonról Dohába és Frankfurtba repült a Boeing 777-9, hírek szerint a gyártó a tervezett áruszállító változatot propagálta a típus két nagy megrendelőjének.
A Boeing csak 2023 júliusára ígéri a 777-9 tanúsítását, nagyobb lehet a cargo-változat
Bizonytalan, hogy az Emirates fenntartja-e rendelését a 777X kisebb, 8-as változatára, mert a Boeing az eddig tervezettnél nagyobb gépben gondolkodik az erre épülő cargo-variáns miatt.
Lélegzetelállító repüléssel mutatkozott be Dubajban a Boeing 777X
A Dubai Airshow első napján az amerikai gyártó eladásokkal nem jeleskedett, de új generációs szélestörzsű típusa, a 777X repülési bemutatója garantáltan ellopta a show-t.
A repülésirányító rendszer hibája akasztotta meg a Boeing 777X berepülési programját
Egy decemberi tesztrepülés során történt súlyos esemény miatt a hatóság utasítására a gyártónak több, a repülésvezérlő rendszert érintő hibát is ki kell még javítania, addig nem folytatódhat a berepülési program.
Továbbra is számol Boeing 777X-megrendelésével a Lufthansa
Bár korábban csökkentette a megrendelt példányok számát, a Lufthansa nem tervez újabb lemondásokat a Boeing 777-es új típusváltozatára szóló szerződésében.
Bejelentkezett a 777-9-es első üzemeltetőjének a Qatar Airways
A Lufthansa helyett a Qatar Airways lehet a típus bevezető légitársasága, az egy ideig szintén első üzembe állítóként szereplő Emirates viszont talán csak 2025-től számíthat a gépeire.
Kisebb üzleti és nagyobb prémium turista osztály jöhet a Lufthansánál
A légitársaság szerint lehetséges, hogy az üzleti osztályon utazók száma már nem lesz többé a régi, ezért hírek szerint repülőgépei fedélzetét is átalakítja majd ennek megfelelően.
Boeing 787-esek helyett 777X-eket kér a Singapore Airlines
A Singapore Airlines takarékosságból később veszi át új repülőgépeit, és több Dreamlinerre szóló megrendelését a nagyobb Boeing-típusra váltja, bár kevesebbet is kér belőlük.
Később, de átveszi összes Boeing 777X gépét a Qatar Airways
A tervezettnél bár később, de mind a hatvan megrendelt 777X-et átveszi a Qatar Airways, Akbar Al-Baker szerint a Boeingnek elő kellene vennie a Dreamliner kisebb, 787-3-as változatának elképzelését.
Még több 777X-rendelését cserélné Dreamlinerre az Emirates
Tovább csökkentheti a Boeing új generációs szélestörzsű típusára szóló megrendelését az Emirates, egy újabb részük helyett inkább kisebb méretű 787-9-est kérne.
Levegőben a Boeing 777-9 harmadik tesztpéldánya
Magyar idő szerint kedden hajnalban végrehajtotta első felszállását a Boeing 777-9 harmadik prototípus-példánya, amellyel főként a hajtóműveket tesztelik, és majd a Lufthansához kerül.