A gép november 30-án került a festőhangárba, a Sprit of Renton névre keresztelt gép a Boeing saját festésével gördült ki a csarnokból. A program a terveknek megfelelően halad, a szűzfelszállás 2016 első negyedévében lehet.

Teljes festésben gördült ki a festőhangárból. | © AIRportal.hu

Teljes festésben gördült ki a festőhangárból.

A CFM LEAP-1B hajtómű. | © AIRportal.hu

A CFM LEAP-1B hajtómű.

Az ünneplést követően az első példányt felkészítik a repülésre, a gép várhatóan 2016 első negyedévében teljesíti szűzfelszállását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A többi tesztpéldány közül kettő a végösszeszerelő csarnokban van, a negyediket pedig most kezdték összerakni.

A Boeing szerint a programban jelenleg nincs csúszás, az első darabot a Southwest Airlines a terveknek megfelelően 2017 harmadik negyedévében üzembe állíthatja.

A 737 MAX a jelenlegi Next Generation továbbfejlesztett változata, amely egyebek mellett gazdaságosabb CFM Leap hajtóműveket és új, kettős tollazatú szárnyvégeket (wingleteket) kap a költséghatékonyabb üzemelés érdekében.

A Boeing számításai szerint az új modell 20 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri elődjéhez képest, és az A320neóhoz képest a székenkénti üzemelési költsége 8 százalékkal alacsonyabb lesz, mint versenytársának, az Airbus A320neónak.

A MAX-okra eddig összesen 2955 rendelés érkezett hatvan megrendelőtől, az A320 neókból viszont az Airbus eddig 4400-at adott el, és az első gépet akár már idén év végén átadhatják a Qatar Airways-nek.

A Sprit of Renton elnevezés is felkerült a gép törzsére. (Fotók: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Sprit of Renton elnevezés is felkerült a gép törzsére. (Fotók: Boeing Company)

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!