Kigördült az Airbus festőhangárjából az A330neo prototípusa, az európai repülőgépgyár teljes festésében. A repülőgépről egyelőre hiányoznak a hatóművek. Amint arról cikkünkben beszámoltunk, a korábban tervezettnél három hónappal később, csak 2018 márciusában állhat forgalomba az első A330neo. Ezt a bevezető légitársaság, a TAP Portugal közölte. Információik szerint a hajtóművek miatt késik a program, de sem a Rolls-Royce, sem a repülőgépgyártó nem kommentálta a hírt.
Az Airbus eddig 186 példányra kapott megrendelést az A330neo két változatára.
Az A330-200-ason, illetve -300-ason alapuló A330-800 és -900 az új generációs Trent-hajtóművek mellett aerodinamikai módosításokat, az A350-estől örökölt Sharklet-szárnyvéget és számos más technológiai fejlesztést is megkap.
Az elődjénél jóval alacsonyabb kerozinfogyasztással és kedvezőbb árával az A330neo az A350-esek „kisebb testvéreként”, valamint annak költséghatékony alternatívájaként is helye lehet a légitársaságoknál a gyártó reménye szerint. Néhány cég, mint például maga a TAP vagy a Hawaiian Airlines már módosította is rendelését, utóbbi a vélhetően meg sem épülő A350-800-asról váltott A330neókra.