Negatív vírusteszthez kötné az Egyesült Királyságba való beutazást a kötelező karantén helyett Váradi József Wizz-vezér, de a brit kormány ötlete ellen az IAG-holding vezetője, valamint az Easyjet és a Heathrow-reptér is felemelte a szavát.
Mint arról beszámoltunk, egyelőre konkrétumok nélkül azt közölte Boris Johnson brit miniszterelnök vasárnap, hogy terveik szerint kötelező 14 napos karantén várhat a légi úton beutazókra. Ezek a javaslatok nem nyerték el a szakma tetszését, többen is felszólaltak ellene.
A jelentős brit forgalmat lebonyolító Wizz Air vezetője, Váradi József a Reutersnek adott interjújában azt mondta, sokkal több információra és tisztánlátásra lenne szükségük ahhoz, hogy megfelelően tudjanak tervezni. Jelezte, hogy cége több, London és kelet-európai városok közötti járata iránt is nagy igény mutatkozik.

Szerinte szűkíteni kellene azok körét, akikre a 14 napos karantén vonatkozik, és
logikus lépés lenne a brit kormánytól, ha ez az előírás nem vonatkozna a friss negatív koronatesztet adó utasokra.
Váradi beszélt arról is, hogy folyamatosan tárgyal a reptérüzemeltetőkkel a kiszolgálási díjak csökkentéséről, emellett igyekeznek több résidőt szerezni Gatwicken. Mint megírtuk, a második legjelentősebb londoni légikikötőben a cégvezető elképzelhetőnek tartja második brit bázis kiépítését, miután a Virgin Atlantic és a British Airways kivonul innen.

Willie Walsh, a többek közt a British és az Iberia tulajdonosaként ismert International Airlines Group (IAG) vezérigazgatója szintén felemelte a szavát a brit kormányfő karanténötlete ellen. A parlament egyik bizottságában azt mondta, a kötelező elzárás még a mostaninál is rosszabb helyzetbe hozza az utazási szektort, ezért alternatív javaslatokat szeretnének.
Elmondása szerint az IAG nincs még olyan helyzetben, hogy kormányzati segítséget kelljen kérnie, mindent megtettek azért, hogy a készpénz kiáramlásának ütemét lassítsák, de a karantéra vonatkozó javaslat elfogadása azt is jelentené, hogy az újraindulási terveket el kell halasztani, és így sokkal rosszabb állapotba kerülnek.
A British Airways a Routes Online szerint júniustól indítaná újra a Heathrow és Budapest közti járatait, egyelőre hetente tízszer közlekedne az útvonalon, de most ez is veszélybe került.

Az Easyjet közleményében arról tájékoztatta a hírügynökséggel, hogy csak rövid ideig tartó karantén bevezetését tartják megfelelő lépésnek. Az utasforgalma 97 százalékát elvesztő Heathrow üzemeltetője pedig arra figyelmeztetett, hogy a karantén teljes egészében lezárná az országot, és alig pár ember repülne. Korábban a vállalat vezetője új nemzetközi sztenderdek kidolgozását kérte a kormánytól, mert állítása szerint a repülőtereken nem lehet betartatni a másfél méteres távolságtartást.