Jelentősen növelte utasainak számát és működési eredményét a Finnair, különösen az ázsiai járatok teljesítenek jól. A légitársaság ezért előrébb hozta négy évvel az egyik A350-900-asának átvételét, és továbbra is Keletre koncentrál.

Csaknem tíz százalékkal növelte utasforgalmát a Finnair, a tavalyi évről beszámoló cégvezető az aero.de cikke szerint elmondta, hogy tavaly 11,9 millióan választották a légitársaságot. Emellett az adózás és egyéb kötelezettségek előtti működési eredmény is megháromszorozódott, 170 millió euróra növekedve.

Az idei évben szeretnék elérni, hogy az ázsiai járatok forgalma a 2010-es bázisév duplája legyen, hiszen ez a fejlődésük egyik legfőbb motorja.

Ázsiára koncentrál a finn légitársaság az A350-esekkel (Forrás: Airbus)

Jelenleg a hosszú távú járatokat teljesítő szélestörzsű gépparkban a nyolc Airbus A330-as mellett tizenegy A350-900-as üzemel. A növekedés miatt azonban a hátralévő nyolc példányból egy átvételét előrébb hozták, így azt 2023 helyett már jövőre forgalomba helyezik. Ezzel pedig a flottamegújítás egy évvel korábban, 2022-ben lezárulhat.

A légitársaság egyúttal megkezdte 20 és 30 darab közötti keskenytörzsű repülőgép megrendelésének előkészítő munkálatait – az ATWOnline információi szerint. Az új repülőgépek közül húsz a flotta korosabb tagjainak leváltását, az ezen felüli darabok a géppark bővítését és a légitársaság 2023 utáni növekedési terveit szolgálnák. A cég még idén tető alá akarja hozni a megrendelést. A Finnair flottájában harminchat gépes keskenytörzsű Airbus-flottájából az A319-esek átlagéletkora 16,9, az A320-asoké 15,6, az A321-eseké pedig 7,1 év.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Korábbi hírek szerint a légitársaság azt is fontolgatja, hogy az A350-esekre szóló megrendelésének egy részét a hosszabb törzsű -1000-es változatra konvertálja, bár mint megírtuk, a légitársaság ezt még akkor cáfolta.

A Finnair egyébként 2030-ra húszmilliós utasforgalmat szeretne elérni, továbbra is nagy hangsúlyt helyezve az ázsiai terjeszkedésre.

A finn légitársaság főként a kínai járatoknál tapasztal igen intenzív érdeklődést, a további bővülést a jelek szerint folytatni kívánják e régióban.

A cégvezető emellett kitért arra is, hogy remélik, a finn állam a többségi részesedését fokozatosan leépíti, és több privát befektetőt enged a légitársaságban tulajdont szerezni, ezzel friss tőkét lehetne bevonni.