Vizsgálja az Irkut MSz-21-es áruszállító változatával kapcsolatos lehetőségeket az orosz Volga-Dnepr Csoport (VDA), amely akár a cargo-variáns első üzemeltetője is lenne.

Az orosz gyökerű, Antonov An-124 Ruszlán gépeket is nagy számban üzemeltető teherszállító cégcsoport delegációja Alekszej Isajkin, az igazgatótanács elnökének vezetésével a MAKS 2021 légiszalonon tekintette meg az MSz-21 egyik prototípusát. A látogatás után a VDA közleményében elismerően nyilatkozott a típusról, amelynél véleményük szerint “az alkalmazott korszerű technológiák lehetővé teszik az üzemeltetési költségek csökkenését”. 

A szakmai látogatás alatt a felek tárgyaltak az áruszállító változat potenciális fejlesztéséről és gyártásáról is.

Forrás: UAC

Az Air Cargo News beszámolója szerint a VDA a légi áruszállításra mutatkozó egyre nagyobb igény miatt fontolgatja, hogy partnerként bekapcsolódik az MSz-21–program ezen részébe, akár indító légitársaságként is.

Érdekesség, hogy a cargo-verziót nem a már létező -300 vagy -310-es változatok, hanem a fejlesztés egyik lehetséges irányaként először idén július elején megszellőztetett, rövidebb törzsű MSz-21-200-as alapjain képzelné el a Volga-Dnepr.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A VDA delegációja a MAKS 2021-en (Forráa: VDA via Air Cargo News)

Ahogy az utasszállítók piacán, úgy a teherszállításban is a nyugati keskenytörzsű típusok, az Airbus A320 és a Boeing 737 orosz megfelelőjeként jelenhetne meg az MSz-21, és hasonló szerepkörben, közepes kapacitást igénylő, nem túl hosszú útvonalakon fuvarozhatna árut.

Az utasszállító változat hatótávolsága változattól és terheléstől függően 6000-6500 kilométer a gyári adatok szerint. 

Egyelőre még egyetlen típusváltozat sem kapta meg a forgalomba álláshoz szükséges engedélyeket az orosz hatóságoktól, de ha minden a jelenlegi tervek szerint alakul, akkor 2022-ben már a légitársaságokhoz kerülhetnek az első, Pratt & Whitney PW1400G hajtóművekkel felszerelt példányok.